Kapsch podal novou nabídku na provoz mýta

14.08.2018 17:28

Společnost Kapsch poslala ministru dopravy Danu Ťokovi (za ANO) novou nabídku na provoz mýtného systému po roce 2019. Společnost o tom dnes informovala ČTK.

Kapsch podal novou nabídku na provoz mýta
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice D1 na Chodově

Současný provozovatel mýta je připraven realizovat a provozovat nový systém za 10,5 miliardy korun, původní nabídka Kapsche byla téměř o 2,9 miliardy korun vyšší. Současná nabídka je zhruba o 250 milionů korun nižší, než byla vítězná nabídka konsorcia CzechToll/SkyToll v nepravomocně zrušeném tendru. Ministerstvo dopravy uvedlo, že se nabídkou Kapsche bude zabývat.

„Faktem je, že ministr dopravy má v tuto chvíli v rukou bezkonkurenčně nejlepší nabídku na budoucí mýtný systém a jeho provozování po roce 2019,“ řekl mluvčí firmy David Šimoník. Společnost podle něj v nové nabídce snížila náklady díky vyjasnění některých parametrů nastavených v zadávací dokumentaci. „Kapsch tím navazuje na situaci, kdy po otevření tendrových obálek v březnu ministr (dopravy) označil nabídky jako předběžné, o kterých bude jednat v soutěžním dialogu,“ uvedl Šimoník. Ťok na jaře vybral nejnižší nabídku v tendru bez dalšího jednání s uchazeči, zvítězilo tak konsorcium CzechToll/SkyToll.

Firma Kapsch v dopise adresovaném Ťokovi kromě nové nabídky připomněla předchozí aktivity Kapsche, který nabídl odkup části své firmy do rukou státu, který by tak mýtný systém mohl provozovat sám. Dalším návrhem firmy byl nový tendr na provoz současného systému, u kterého společnost vyčíslila náklady na 8,9 miliardy korun.

Soutěž na nový mýtný systém v květnu nepravomocně zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ministerstvo dopravy s rozhodnutím nesouhlasilo a podalo proti němu rozklad.

ÚOHS v soutěži o mýtu vytkl Ministerstvu dopravy způsob, jakým předávalo jednotlivým uchazečům zadání soutěže a potřebnou dokumentaci. Podle úřadu není zřejmé, zda všichni zájemci dostali stejné informace. Dalším důvodem pro zrušení bylo rozšíření mýta o zhruba 900 kilometrů, které bylo podle ÚOHS stanoveno netransparentně.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jav

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Je mi z toho na zvracení. Politický analytik Baránek a jiní o fotce slovenského exministra obrany s českou „nánou“ Černochovou

4:46 Je mi z toho na zvracení. Politický analytik Baránek a jiní o fotce slovenského exministra obrany s českou „nánou“ Černochovou

„Přijde k většímu a staršímu bratrovi, protože tak se to tradovalo, a tak moc se mu chce dostat do a…