Mezi pozvanými účastníky byli také zástupci společností XT-Card, Erika, Telmax nebo vydavatelů platebních karet Visa a MasterCard.
Na setkání byla původně pozvaná i firma EMS, která Opencard vytvořila a spravovala. "Pozvání bylo den před samotnou akcí zrušeno s odůvodněním, že - cituji - v již tak velmi nabitém programu nezbude dostatek prostoru pro vskutku odbornou debatu s dodavatelskou stranou," řekl ČTK mluvčí EMS Martin Opatrný.
O dnešním workshopu se zmiňuje i dokument, který dostali jako informaci na stůl zastupitelé od rady na posledním jednání zastupitelstva. Podle něj by se měli setkání účastnit "všechny příspěvkové a akciové společnosti Prahy, kterých se tato problematika týká, dále zástupci firem, představující různá řešení, dopravci, zástupci akademického sektoru a mnozí další".
Praha v současné době vede s EMS soudní spor o dluh za služby z let 2011 a 2012, firmě dluží také za správu systému od dubna 2014 do ledna 2015, kdy přestala podporu poskytovat. Město deklarovalo, že závazky vyřeší, nechalo si ale od znalců služby ocenit. Další spolupráci s EMS primátorka Krnáčová zatím úplně nevyloučila, muselo by ale jít o odkoupení celého systému. Podle Opatrného je jeho cena podle tří znaleckých posudků, které si firma nechala zpracovat, minimálně 250 milionů korun.
Projekt Opencard, který pochází z éry primátora Pavla Béma (ODS), stál Prahu minimálně 1,35 miliardy korun. Je spojen s problematickými smlouvami. Deset minulých radních za TOP 09 a ODS a pět úředníků čelí kvůli projektu obvinění. Kartu vlastní asi 1,2 milionu lidí, Pražané už místo ní mohou používat znovu papírové průkazky a od března také papírové kupony všech časových délek.
autor: vam, čtk