„Jedná se o vícenáklady dopravního podniku, Technické správy komunikací a Ropidu. Velkou část tvoří náklady za provoz náhradní dopravy, posypový materiál, který musel být na eliminaci ledovky použit v pražských ulicích, a rovněž na uhrazení přesčasů a mimořádných odměn zaměstnanců,“ uvedl náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).
Z celkové částky připadá zhruba sedm milionů korun na Technickou správu komunikací. Většinu, asi pět milionů korun, stála větší spotřeba posypových materiálů, použilo se 1355 tun soli a 325 tun solanky. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) vyčíslil mimořádné náklady asi na 3,9 milionu korun. Paradoxně se snížily zhruba o tři čtvrtě milionu korun díky tomu, že nejezdily tramvaje. Významnou položku tvořily mzdy, zaměstnanci DPP odpracovali více než 3300 přesčasových hodin. Mimořádné náklady Ropidu, městské příspěvkové organizace, která má za úkol plánovat pražskou MHD, byly pak pouze v řádech desítek tisíc korun.
Kvůli námraze na trolejích přestaly v pondělí 1. prosince v Praze postupně jezdit všechny tramvaje. Jejich provoz se začal obnovovat v úterý odpoledne, všechny tramvaje se na pravidelné linky vrátily ve středu. Ledovka zastavila i vlakovou dopravu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp