Špaček se vyjadřoval k tezi redaktora E15.cz, který poukázal na to, že mnohdy najdeme u politiků místo snahy být za uhlazeného gentlemana spíše směřování k určité lidovosti, jež prý může lidem imponovat.
Odborník na etiketu soudí, že lidovost je buď dána přímo osobností jako u prezidenta Miloše Zemana, nebo je hraná, neboli je používána jako marketingový nástroj. „Jako když americký prezident Barack Obama svou kampaň vedl bez kravaty. To proto, aby získal ty vrstvy, které kravatu nenosí. To je klasický předvolební tah. Dalším příkladem je Syriza v Řecku, jejíž politici chodí bez kravaty, aby dali najevo, že jsou blíž lidu. Jsou to ale jen hry, marketingové finty na voliče, které vymýšlí agentura,“ říká Špaček s tím, že lidovost má své meze.
Mluvčí našeho prvního porevolučního prezidenta uvádí, že pokud se jedná o hlavu státu, většina lidí očekává především důstojnost a ne vulgární vyjádření v nedělním vysílání rozhlasu. „Například prezident Masaryk byl lidový. Byl to syn kočího a davy ho milovaly, ale nikdy jste ho neslyšeli říct sprosté slovo nebo ho neviděli chodit v teplákách a nátělníku. Přitom nikdo nemůže říct, že by nebyl blízko lidu. Lidovost a buranství má mezi sebou hranici,“ míní Špaček.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luš