„Pojďte blíž, ještě kousek blíž. Vidíte? Přejeme Vám, abyste i nadále byli v obraze. Sponzorem pořadu je Radiožurnál,“ tak zní reklamní hláška na TV Barrandov před a po dílu seriálu Žena za pultem.
„Médium veřejné služby spojuje svoji značku jedním z vrcholů normalizační tvorby, televizním dílem velebícím reálný socialismus v hlavní roli s Jiřinou Švorcovou,“ pohoršují se Lidové noviny.
Jenže na dotaz LN odpověděla marketingová manažerka Radiožurnálu Radka Mozgová, že na tom nevidí nic tak problematického. „ Samozřejmě se na to můžeme dívat všelijak, ale potom si můžeme říct, že i jiné pořady, které sponzorujeme, jsou konfrontační. To je věc názoru,“ řekla. Podle ní by jaksi za hranou, za kterou by Radiožurnál nešel, byl například seriál Třicet případů majora Zemana.
Ke spojení Ženy za pultem a značky Radiožurnálu dále uvedla, že hrála roli volba času a fakt sledovanosti.
Předseda Rady ČRo Tomáš Ratiborský také upřesnil, že prý nejde o skutečné sponzorování pořadu. Radka Mozgová pak ve vysvětlení LN mimo jiné napsala, že Český rozhlas volí propagaci napříč všemi médii bez jakéhokoli politického kontextu.
autor: dkr