Matějka žene do extrému cenzuru pohádek: Maxipes Fík je alkoholik, Ferda Mravenec ničí pracovní kvóty, Rumcajs obchází pravidla držení zbraně...

12.04.2019 21:40

Předseda Strany nezávislosti České republiky František Matějka se ve svém komentáři zaobírá snahou o korekturu pohádek pro děti. Upozornil na dění v barcelonské škole Taber, v níž se rozhodli odstranit některé nevyhovující knihy jako Červenou Karkulku či Šípkovou Růženku. Matějka se podíval i na české pohádky a ukázal, že by v budoucnu mohlo dělat problémy, že kupříkladu: „Ferda Mravenec ničí pracovní kvóty bez ohledu na tripartitu a pejsek a kočička při vaření dortu nerespektují nutriční normy stanovené EU.“

Matějka žene do extrému cenzuru pohádek: Maxipes Fík je alkoholik, Ferda Mravenec ničí pracovní kvóty, Rumcajs obchází pravidla držení zbraně...
Foto: archiv F. Matějka
Popisek: František Matějka, předseda Strany nezávislosti ČR

Anketa

Věříte v úspěch nové pravicové strany Václava Klause?

81%
19%
hlasovalo: 16225 lidí
„Není to nic nového, jde jen o další tykadlo normalizované korektnosti, které vystrkují samozvaní strážci morálky a narovnávači údajných nespravedlností. Pokusy opravovat dějiny a kultury se nám množí a jsou pro Evropu stejně nebezpečné jako neřízená migrace. Ničí totiž naši identitu,“ varuje hned na úvod svého komentáře Matějka.

„Z oddělení knihovny pro děti v jedné barcelonské škole nechala školská komise odstranit asi 30 procent knih. Proč? Komisařům vadilo, že se v nich objevuje nerovnovážná skladba pohlaví a také násilí,“ upozorňuje Matějka na dění v barcelonské škole Taber, v níž v oddělení knihovny pro děti do šesti let zmizelo po vyhodnocení školské komise asi 30 procent knížek. Jako kritérium při vyhodnocování knih sloužilo mimo jiné, kolik je postav v příběhu mužských a kolik ženských, jaké role v pohádce zastávají a kolik je v ději násilí.

„Cenzorský zásah nepřežily mezi jinými Červená Karkulka nebo Šípková Růženka, ale postižených postav jsou dvě stovky. Jsou prý sexistické… Bohužel se tahle jakobínská hysterie neobjevuje jen na západ od nás,“ píše dále Matějka a vzpomíná na rok 2010, kdy na ministerstvo školství „přišel protestní dopis, v němž členové jednoho romského sdružení požadovali zákaz užívání knih Josefa Lady při výuce, protože tento byl prý rasista, který nechal kocoura Mikeše unést cikány“.

„Ono to může působit legračně, ale jednou je to Mikeš, podruhé Včelí medvídci Čmelda a Brumla, kteří byli obviněni z rasismu, kvůli písni ‚Bílá, bílá, bílá, komu by se nelíbila‘. Za chvíli přijde na řadu Karel Hynek Mácha s Cikány nebo Božena Němcová a její Babička, která se ‚ulekla, když se v sadu objevili cikáni‘,“ varuje Matějka dále a dodává, že literární postavy a jejich autoři mohou být v budoucnu obviněni nejen z rasismu: „Takový Maxipes Fík je nesporně alkoholik, protože dokáže vypít sud piva na jeden lok. Ferda Mravenec ničí pracovní kvóty bez ohledu na tripartitu, pejsek a kočička při vaření dortu nerespektují nutriční normy stanovené EU, Rumcajs obchází pravidla pro držení zbraně tím, že střílí žaludy. Obstáli by patrně jen Pat a Mat jakožto latentní homosexuálové, jenomže nedodržují pravidla bezpečnosti práce... Možná, kdyby prošli coming outem a přejmenovali se na Patku a Matku, mohlo by jim být odpuštěno.“

Dále se Matějka zaměřil i na ostatní případy cenzury dětských knížek ve světě a posteskl si: „Cenzura dětských knížek a příběhů už má ostatně ve světě své precedenty. Ve Spojených státech jsou grotesky s Tomem a Jerrym opatřeny varováním, že mohou obsahovat rasistické a etnické předsudky (v příbězích se objevuje černošská služka – bílá by asi nevadila). Švédská televize nechala předabovat Pipi Dlouhou punčochu, aby už svého pirátského otce nadále neoznačovala za krále černochů. Digitálně upravená Pipi si napříště už také při hře na Číňanku nebude prsty zešikmovat oči, asi aby se nedotkla asijských diváků. Francouzi zase z dětských knihoven vyřazují některé díly Tintina, protože některé scény ‚poukazují na koloniální vykořisťování‘ – jednoduše proto, že se odehrávají v době, kdy byl kolonialismus rozšířenou formou výkonu moci. Ach jo.“

„Tohle už opravdu není legrace. Euroatlantická kultura, a ta česká je její součástí, je pojivem, které vytváří naši identitu. Definuje nás jako civilizaci a je tím, co je na nás unikátní. Pohádky, mýty, dětské příběhy jsou její součástí. Je naprosto nepřijatelné, abychom se v rámci jakési falešné korektnosti zbavovali toho, co tvoří naše kořeny,“ píše Matějka a ukazuje na nepříznivou buducnost, jestliže to bude pokračovat: „Když se zbavíme národní identity, vytvoříme prázdný prostor pro cizí a nepřátelskou kulturu a zanikneme.“

A na závěr Matějka vyzývá, abychom si nenechali diktovat a vyzývá k odchodu z Evropské unie: „Nejhorší na tom ale je, že pohádky dětem necenzuruje jakási cizí diktatura, děláme to sami na základě jakýchsi umělých etických pravidel generovaných šílenci, sedícími nejen za katedrami pofidérních oborů universit, ale také v příslušných orgánech EU. Nenechme si diktovat, co smíme svým dětem číst, čemu se mají smát. V opačném případě si z nich sami vychováme katy naší kultury. Je nejvyšší čas zařadit zpátečku a odejít z EU. Už 24. a 25. května k tomu budeme mít příležitost. Přijďte k volbám do Evropského parlamentu a zvolte Nezávislost!“

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: rak

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…