Megalomanské projekty přinesly Praze zkázu, stěžuje si Hudeček

01.03.2014 7:55

Olomoucký rodák, primátor Prahy Tomáš Hudeček (TOP 09) poskytl dnešní MF Dnes rozhovor. Mluví v něm o velkých dopravních stavbách, s kterými se začalo v posledních deseti nebo patnácti letech a také o zchátralých pražských silnicích. Jejich vnitřní dluh je podle něj přes třicet miliard korun.

Megalomanské projekty přinesly Praze zkázu, stěžuje si Hudeček
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tomáš Hudeček

Dopravní investice, které se rozběhly ještě v dobách, kdy byl primátorem Pavel Bém (ODS), jsou při nejmenším problematické. Mluvíme o tunelu Blanka, Pražském okruhu nebo metro z Dejvické do Motola. MF Dnes klade současnému primátorovi z TOP 09 Tomáši Hudečkovi otázku, zda tyto dopravní investice nakonec víc nepoškodily pražskou správu než samotný rozvoj města.  „To nemůžu říct. Rozvoj města byl v uplynulých deseti patnácti letech opravdu mizerný. Velké oči a megalomanské nápady a krátkodobé plánování nadělaly dost velkou zkázu. Velká německá města znají pouze dlouhodobé vize do roku 2030 nebo 2050 a střednědobé, tedy v horizontu pěti deseti let. Krátkodobé plánování ve smyslu, že se teď rozhodneme a tři roky něco postavíme, to neznají,“ říká primátor.

Na cestě do Londýna si auto poškodíte v Praze

Zkázou města myslí Hudeček chátrání silnic. „Je v nich vnitřní dluh dejme tomu 30 až 33 miliard korun. Z toho mosty jsou asi šest miliard. Všichni Pražané znají polorozpadlý Libeňský most, rozpadající se Hlávkův most,“ vypočítává resty Tomáš Hudeček a poukazuje na ekonomické škody, které vznikají při ježdění po zchátralých silnicích.

„Všichni moc dobře víme, jak snadno si zničíme automobily tím, že jezdíme po pražských silnicích. Když jedeme autem do Londýna, tak nejvíc na tom krátkém úseku v Praze, pak tisíc kilometrů dálnic a samotný Londýn nám to auto vůbec neopotřebují,“ říká Hudeček s tím, že auta nám tady stárnou v horizontu dvou let místo pěti let.

„Takové obrovské materiální škody musí pro ekonomiku znamenat miliardy korun ročně. Náklady na udržení kvality silnic na západní úrovni odpovídají penězům, které byly vloženy do jednoho tunelu, který zase nic tak moc úžasného nepřinese,“ míní Hudeček.

reklama

autor: dkr

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

vedení

Pane Nachere, jste hodně výrazná osobnost a jako jeden z mála z ANO máte podle mě i schopnost se domluvit i s ostatními stranami. Proč tento váš potenciál nevyužijete a nekandidujete do vedení? Nebo to není podle vás možné, když je tam Babiš a jeho nejvěrnější? Podle mě je škoda, že vedení ANO není ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Už se perou! Před volbami je v komisi dusno. „Uršula“ má problém

8:21 Už se perou! Před volbami je v komisi dusno. „Uršula“ má problém

Ani nenastoupil. Německý europoslanec Markus Pieper měl reprezentovat v EU malé a střední podniky. J…