Ministerstvo dopravy odsouhlasilo navrhovaný tunel v Bílině ve čtyřpruhovém uspořádání
22.09.2021 17:17 | Komerční článek
Centrální komise Ministerstva dopravy odsouhlasila navrhovaný tunel ve čtyřpruhovém uspořádání, který vyřeší problematickou dopravní situaci na silnici mezi Teplicemi a Chomutovem v Bílině. V rámci řešení dopravy v Bílině bylo v minulosti prověřováno mnoho možných variant. Nejschůdnější se nakonec ukázal být tunel, který od vlakového nádraží až ke koupališti Kyselka prakticky kopíruje řeku Bílinu.
V Bílině se silnice I/13 mění na průtah městem, který je dvou až třípruhový se semaforem a několika kruhovými objezdy. Ve špičce trvá projet přes kilometr dlouhý průtah Bílinou klidně 30 minut. V rámci řešení dopravy v Bílině bylo v minulosti prověřováno mnoho možných variant. Nejschůdnější se nakonec ukázal být tunel, který od vlakového nádraží až ke koupališti Kyselka prakticky kopíruje řeku Bílinu. Na začátku i na konci se napojí na stávající silnici I/13 ve čtyřpruhovém uspořádání.
„Jsem nesmírně rád, že se nám podařilo získat souhlas Ministerstva dopravy s řešením ve variantě Z, která počítá se čtyřpruhovým uspořádáním, a to včetně tunelové stavby. Vlastně to už byla poslední možnost, kterou jsme mohli v rámci Bíliny prověřit,“ říká k rozhodnutí Centrální komise ředitel chomutovské Správy ŘSD Martin Vidimský.
Podle něj ale k samotné stavbě povede ještě dlouhá cesta.
„Nyní musíme připravit záměr projektu, následně dokumentaci EIA pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí a zejména pak stavební povolení, které bude znamenat už skutečnou zelenou pro tuto stavbu,“ dodal Vidimský.
Hlavní důvod, proč byla nakonec tunelová varianta schválena, nebyl prý jen v samotné Bílině, ale v širším pohledu na celou silnici I/13.
Fotogalerie: - Předvolební Drážďany
Ředitelství silnic a dálnic stavbu tunelu v Bílině zahrnulo do tahové ekonomické studie, která zohlednila zejména plánované úpravy, které by mohly vést ke zrychlení na silnici I/13 ze současných 90 na 110 km/h. Studie dále poukázala na chystanou novostavbu čtyřpruhové silnice I/13 mezi Nechvalicemi a Kladruby, tzv. Kladrubskou spojku, která spojí silnici I/13 se silnicí I/63, resp. dálnicí D8. Vznikne tak ucelený čtyřpruhový tah z dálnice D8 až do Chomutova s napojením na dálnici D7.
Informace o schválení tunelové varianty potěšila i radnici v Bílině. „Konečně vidíme to pomyslné světlo na konci tunelu a věříme, že všechny práce půjdou, jak nejrychleji mohou, abychom se v roce 2032 mohli tunelem skutečně projet,“ doufá starostka Bíliny Zuzana Schwarz Bařtipánová.
Když se ohlédnete do naší minulosti, tak spousta lidí, včetně mužů raději emigrovala, než aby šla bojovat nebo se podřídili režimu. A myslím, že by se stejně zachovala řada lidí i teď a je to pochopitelné. Opravdu myslíte, že je to důvod k tomu ukončit podporu Ukrajině? A vy byste ty bojeschopné Ukr...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.