Ministr dopravy doporučuje řidičům: Naplánujte si cestu po dálnici tak, ať se při ní nemusíte rozčilovat

05.06.2016 17:59

Hostem dnešního Pressklubu byl ministr dopravy Dan Ťok (ANO). S moderátorem Lubošem Xaverem Veselým se věnoval jak českým nádražím, tak i dálniční síti. A řeč přišla i na další témata.

Ministr dopravy doporučuje řidičům: Naplánujte si cestu po dálnici tak, ať se při ní nemusíte rozčilovat
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) může čerpat evropské peníze na to, aby mohla opravovat nádraží. Často slýcháme, že nádraží jsou skvrnou na tom městě. My dneska slibujeme, že budeme mít peníze a že budeme využívat i evropské peníze, abychom dali nádraží do pořádku,“ vyjádřil se ministr dopravy Dan Ťok k převodu nádraží ČD na SŽDC. „Nejde o žádný prodej soukromému subjektu, jde o převod z jedné státní firmy do druhé státní firmy,“ podotkl.

Ministr následně dodal, že ministerstvo nemá prostředky k tomu, aby donutilo majitele některých zanedbaných nádraží k jejich rekonstrukci. 

Řeč přišla také na dálniční síť, konkrétně na D1. „Když jsem se vracel v neděli z Ostravy, na všech úsecích se pracovalo,“ zastal se současných oprav dálnic Ťok. „Nové smlouvy jsou koncipovány tak, aby se pracovalo minimálně ve dvou směnách. Narazil jsem na to, že práce v noci nelze konat, kvůli blízkostem vesnic. My nemůžeme na většině úseků dálnice pracovat v noci. Chci ale, aby se pracovalo od svítání do večera,“ dodal. „Veřejný zájem je v této zemi kategorií, která je velmi těžce prosaditelná. Nelze jej prosadit například zákonem. Ve veřejném zájmu nelze dělat ani opravy komunikací,“ podotkl. 

„Všude, kde opravujeme, udržujeme dva pruhy na jednu stranu a na druhou stranu. A v těch pruzích je třeba jezdit rozumně,“ dodal Ťok. Podle něj i přes nadávání řidičů je nutné dálnici opravit, z toho důvodu, že je za hranicí své životnosti. 

Ťok si následně povzdychl nad byrokratickým procesem, jenž ztěžuje výstavbu nových komunikací. „Tady je potřeba, právě pro tu rozčílenou většinu, tak za ně zabojovat, a mít jenom jeden stupeň EIA a pak už by mělo být jen jedno technické stavební řízení,“ dodal Ťok s tím, že v současné době zasahuje do příslušného řízení sedm ministerstev. 

Ministr očekává letošní léto spoustu uzavírek. „Velmi doporučuji, aby lidé naplánovali cestu tak, aby si ji nezhoršovali a nerozčilovali se,“ podotkl k financím věnovaným do oprav Ťok. Za jednu miliardu korun se podle ministra prostaví čtyři kilometry dálnice. 

Závěrem se oba muži rozhovořili o bezpečnosti silničního provozu i o krajských volbách. „Pozor na klobouk a kšiltovku,“ řekl Ťok k „nebezpečným řidičům“. A krajské volby? „Cítím se povinen a chci pomoci hnutí ANO, aby uspělo v krajských volbách,“ nechal se slyšet Ťok a zmínil svou zálibu v ježdění po krajích a ve vyslechnutí občanů. Do dalších voleb podle Ťoka navíc rozhodně není na pořadu dne žádná výměna ministrů. Byl si tak jist svým tvrzením, že se s moderátorem Veselým vsadil o pět litrů becherovky. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

18:22 Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

Jak ovlivní balík pomoci z USA a nové mobilizační předpisy pro Ukrajince vývoj rusko-ukrajinského ko…