Nejprve řešil ministr dopravy kauzu vozíčkářky Daniely Kamenické, kterou minulý týden pracovníci Českých drah umístili do vagónu mezi balíky. „Je mi to líto. Bylo to hodně nedůstojné,“ komentoval vzniklou situaci Ťok s tím, že se pracovníci ČD snažili vyjít vozíčkářce vstříc, ale vinou nevyhovujících požadavků pro ni neměli lepší místo.
„Určitě se se zástupci Českých drah v dohledné době sejdu a budeme to probírat,“ přislíbil ministr dopravy a dodal, že se pokusí zařídit, aby alespoň jeden vagón v každém spoji byl na podobnou situaci připraven. „Obměna ale bude trvat déle. Myslím, že by to mohlo být tak v horizontu pěti let,“ uvedl v pořadu.
Ťok se s moderátorkou pozastavil také u své neochoty zvýšit povolenou rychlost na dálnicích na 150 km/hod. „Myslím, že evropským trendem je snižování rychlosti. V Německu, které ji má sice vyšší, se nyní vede debata, jestli ji nesnížit, protože v případě nehody se tam stává spoluviníkem nehody i řidič, který jel nad 130 kilometrů, i když s nehodou neměl nic společného,“ podotkl druhý ministr dopravy v Sobotkově vládě.
Škromach měl svůj pozměňovací návrh více promyslet
Nesouhlasí ani s pozměňovacím návrhem senátora Zdeňka Škromacha (ČSSD), aby mohli cyklisté jezdit po cyklostezkách s alkoholem v krvi. Podle ministra by se to totiž netýkalo jen cyklistů, ale i kolečkových bruslí či drožkářů, kteří si běžně přivydělávají tímto řemeslem například v Praze. „Měl přijít spíše s tím, co mají v Rakousku, tedy jízdu například do 0,5 promile alkoholu v krvi. Takto, jak s tím přišel pan Škromach, je to nereálné,“ řekl v rádiu Ťok, kterého nicméně zaujal návrh senátora Jaroslava Kubery (ODS), který navrhl pokutovat opilé chodce.
Ministr se vyjádřil i ke svému záměru dávat bonusy firmám, které dokončí své práce na silnicích a dálnicích před termínem dokončení. „Nejsem spokojený s rychlostí prací staveb, a to zejména na dálnicích,“ zmínil, proč s návrhem přišel, a dodal, že bonusy za práci v předtermínech by měly nahradit firmám peníze ušlé například na počtu pracovníků.
Posledním problémem, ke kterému se ministr dopravy z hnutí ANO vyjádřil, bylo mýtné a vypsání soutěže na konkurenční firmy, které by měly mýtné na dálnicích zajišťovat. „V tomto případě je vše otevřené, chce to ještě prodiskutovat,“ řekl k tomuto tématu Ťok, který se podle svých slov necítí jako kandidát na popravu a naopak chce nabídnout občanům ty nejlepší hodnoty.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jzd