Moderátorky Událostí se změnily v manekýnky a vychovávají ke konzumu, zuří Pehe

18.08.2013 11:42

Na svém blogu se politolog Jiří Pehe zabývá hlavním publicistickým pořadem České televize Události. Píše, že spíše než případnou výchovou k aktivnímu občanství se pořad zabývá výchovou spotřebitele. Zde ovšem také připomíná, že ČT není obyčejné médium, protože kdokoliv si pořídí televizní přijímač, musí odvádět, ať chce, či nechce, koncesionářský poplatek.

Moderátorky Událostí se změnily v manekýnky a vychovávají ke konzumu, zuří Pehe
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jiří Pehe

„O hlavním publicistickém pořadu České televize Události v jeho nejnovějším formátu bylo už leccos napsáno a řečeno. Zejména o nadvládě formy nad obsahem, v kterémžto formátu se moderátorky změnily v manekýnky a moderátor v manekýna, kteří před kamerami postávají, pochodují a pózují, a přitom cosi čtou z teletextu,“ zahajuje Pehe svůj článek na blogu Aktuálně.cz.

Politolog poukazuje na malou analytickou hloubku domácího zpravodajství či omezenou schopnost nabídnout zprávy z celého světa. Peheho kritika se snáší zejména na to, co nastane po první půl hodině relace. „Události“ se v tom okamžiku pravidelně mění v cosi, co bychom mohli popsat jako „výchova občana ve spotřebitele“.  Dozvídáme se prý, jak lépe a levněji cestovat, na co si dát pozor při nákupech, kam za nákupy, popřípadě jak číst informace o složení potravin a kosmetických výrobků.

Celý text Jiřího Pehe ZDE

„Lze argumentovat, že pokud už by měla televize veřejné služby vůbec v hlavním zpravodajském pořadu nějak ,vychovávat', pak k aktivnímu občanství, nikoliv ke konzumu. Měla by kultivovat a spoluvytvářet ,veřejnost' coby základní kámen demokracie. To neznamená, že nějaký pořad pro spotřebitele, v jiném vysílacím čase, nemá mít ve veřejnoprávní televizi místo,“ vysvětluje Pehe.

Politika se stává druhem konzumu

Podle politologa Peheho si v Událostech dosyta užijeme zhruba dvaceti politiků, kteří pořád dokola cosi komentují nebo jen plkají. Pehe dále zdůrazňuje, že televize veřejné služby by ale měla zprostředkovávat především to, co si o politice myslí veřejnost. „Není divu, že mají občané politiky a politiků plné zuby,“ myslí si Pehe.

„Neměli bychom se divit, že když veřejnoprávní média vyrábí z občanů spotřebitele, nakonec i politika se stává druhem konzumu, v němž lze s pomocí reklamy a lhaní prodat občanům, pardon voličům-spotřebitelům, cokoliv a kohokoliv,“ píše v závěru svého příspěvku na blogu politolog Jiří Pehe.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: dkr

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

18:22 Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

Jak ovlivní balík pomoci z USA a nové mobilizační předpisy pro Ukrajince vývoj rusko-ukrajinského ko…