Muž, který vymýšlí kouzla Andreje Babiše, promluvil o jeho kampani

10.12.2013 7:03

Deník MF Dnes přináší nevídaně otevřenou sondu do kuchyně politického hnutí svého majitele Andreje Babiše. Píše o záměru hnutí ANO pokračovat i po volbách v permanentní kampani a dává prostor jednomu z klíčových mužů kampaně.

Muž, který vymýšlí kouzla Andreje Babiše, promluvil o jeho kampani
Foto: Hans Štembera
Popisek: Andrej Babiš

„Politická strana je značka. Pokud tady chce vydržet dlouho a být pro lidi stejně důležitá jako teď, tak se podle toho musí chovat,“ říká Petr Topinka, jeden ze čtveřice tvůrců Babišovy kampaně. „Přestat komunikovat hned po volbách je šílená představa, právě z toho pohledu, že hnutí ANO je majitelem značky, která stojí spoustu peněz. Proto se té komunikaci musí věnovat nadále,“ zdůrazňuje.    

Petr Topinka je dlouholetým odborníkem na marketing. V Babišově volebním štábu zastřešoval vnější komunikaci a právě on byl autorem volebního hesla „Ano, bude líp“. Sám zrod sloganu, který zásadně ovlivnil letošní volby, popisuje tak, že se zrodil v debatě s jeho kamarádem z reklamní branže.

„Šli jsme zrovna z kina, z chilského filmu No,“ vypravuje Topinka. Film vypráví o zrodu kampaně hnutí, které se v osmdesátých letech vzedmulo proti diktátoru Pinochetovi. Jeho úspěšná kampaň byla zajímavá právě tím, že byla důsledně laděná do pozitivna. „Řekli jsme si, že musíme vydržet být pozitivní, ať se děje, co se děje,“ vypráví Topinka. MF Dnes k tomu poznamenává, že zmíněný film No vykresluje demokracii jako produkt vytvářený reklamní agenturou, která ji utváří prostřednictvím primitivních emočních vzorců.

Česko-slovenský hláškař

Součástí marketingu byla podle Topinky i svébytnost lídra hnutí Andreje Babiše. „On je velmi zajímavý produkt, značka, která se vyvíjí. Je to živoucí organismus,“ vykládá o svém šéfovi Topinka. Proto prý tvůrci kampaně trvali například na tom, aby si zachoval svou originální česko-slovenskou řeč. Dokonce v tomto osobitém jazyce přenášejí hlášky na Twitter.

„Snažili jsme se ty jeho hlášky nějak zachytit. Tak jsme mu navrhli, že je budeme dávat na Twitter, což je vhodná sociální síť právě pro lidi - hláškaře,“ vykládá Marek Prchal, který má ve štábu ANO na starost komunikaci po sociálních sítích. Zdůrazňuje, že Babišův twitterový profil se i díky této autenticitě stává velmi populární.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jav

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Už se jich nezbavíme.“ Farský zkoušel migrační pakt hájit. Nešlo to

8:15 „Už se jich nezbavíme.“ Farský zkoušel migrační pakt hájit. Nešlo to

O tom, co skutečně přináší schválený migrační pakt diskutovali v pořadu Události, komentáře zástupci…