Tristní situace je zejména v Ředitelství silnic a dálnic. Ve firmě, zajišťující silniční výstavbu, se za minulých ministrů jak na běžícím páse střídali ředitelé, a výsledkem je značný chaos. „Já chci analýzu všech průšvihů, které tam byly, včetně porušování rozpočtové kázně,“ plánuje ministr.
Přiznává, že sám nedokázal vhodného šéfa ŘSD stále najít. Z kandidátů, kteří se nabízeli, se mu prý nelíbil žádný. Přesto věří, že se podaří vhodného kandidáta najít. Přitom uznává, že nominace Jana Kubiše nebyla šťastným krokem, ale zdůrazňuje, že šéf ŘSD nebyl vyhozen pro neschopnost, ale odešel sám. „Udělal to poté, co zjistil, jak ta organizace zevnitř vypadá a kam vůbec přišel,“ vysvětluje Prachař v rozhovoru pro server E15.cz.
Dalším ožehavým tématem jsou developerské projekty na železničních stanicích. Podle Prachaře je situace taková, že České dráhy v projektech obvykle nemohou rozhodovat o ničem. Peníze za pozemky, které developerům poskytly, prý podle smluv uvidí až „v nedohlednu“, třeba až po kolaudaci stavby. „Takovouto smlouvu by přece řádný hospodář nemohl podepsat, za to by měli být všichni v kriminálu,“ čílí se ministr. Nyní se prý České dráhy snaží jednáním eliminovat škody, ale příliš se to nedaří.
„Chceme jen běžné a transparentní platební podmínky. Tedy `vy kupujete a zaplatíte`. A nikoli, že `my vám to předáme a možná někdy dostaneme peníze`. Takto jsou historicky bohužel postaveny všechny developerské projekty,“ vysvětluje dále ministr.
Vyjádřil se i k názoru, který v poslední době projevuje ministr financí a Prachařův stranický šéf Andrej Babiš, že by měly být v maximální míře budovány vysokorychlostní tratě. Prachař je však skeptik. „Je to v tuto chvíli science fiction,“ říká prý i Babišovi.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav