Aplikace na podávání daňového přiznání či na podání žádosti o zábor chodníku stála 20 milionů. Další peníze stály čtečky, které měly být s Opencard používány. Čtečku má ale po několika letech jen kolem desíti lidí a celá aplikace je „nedotažená“.
Vlastníci čteček se mohou pouze připojit do databáze „Vím, jak řídím“, kde se dají ověřovat dopravní přestupky. Ty si ale mohou stejně tak zkontrolovat přes uživatelské jméno a heslo, které obdrží na úřadě i ti, kteří Opencard nevlastní. Zmíněná funkce záboru chodníku nefunguje.
Nejde ale jen o tuto jednu aplikaci. Funkce na placení parkovného vyšla na 36 milionů korun. Ačkoliv je podle magistrátu aktivně využívána téměř 300 tisíci lidmi, v roce 2010 bylo pomocí Opencard zaplaceno 0,5 procenta parkovného.
Názory na budoucnost karty se liší. Praha do projektu totiž investovala už skoro miliardu korun. "Před dvěma lety bych řekla zrušit. Ale v tuhle chvíli, vzhledem k tomu, kolik se do toho nasypalo peněz, kolik lidí to má, bych asi doporučovala projekt zredukovat, ale zachovat," míní Petra Kolínská ze Strany zelených. V době zavedení karty byla opoziční zastupitelkou.
Naopak člen komise pro Opencard Jan Kalousek z ODS je pro zrušení a návrat ke kupónům. Radní za TOP 09 Eva Vorlíčková naopak chce hledat další možná využití. Nyní funkci „Tramvajenka“ používá téměř 950 tisíc lidí, kartou do knihovny je pro 93 tisíc lidí.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan