Nový náměstek chce vyřešit otázku polohy hlavního nádraží v Brně

01.11.2014 15:46

Stavba brněnského velkého městského okruhu, poloha hlavního nádraží a problematika parkování jsou tři hlavní body, které chce v následujících čtyřech letech řešit Richard Mrázek z hnutí ANO. Mrázek by se měl v Brně stát primátorovým náměstkem pro dopravu a investice. „U městského okruhu je potřeba co nejdříve zahájit stavbu v úseku Žabovřeská,“ řekl dnes ČTK.

Nový náměstek chce vyřešit otázku polohy hlavního nádraží v Brně
Foto: Martin Šimák
Popisek: Pohled na Brno shora, letecký snímek

U nádraží považuje za nutné rozhodnout, zda se bude nacházet u Zvonařky, nebo pod Petrovem. Mrázek chce také zatraktivnit MHD a snížit počet aut v ulicích města. V Brně v pátek podepsalo koaliční smlouvu vítězné hnutí ANO s Žít Brno, KDU-ČSL a Stranou zelených. Čtyřkoalice na radnici vystřídá dosud vládnoucí ČSSD s ODS. Na primátorském postu by měl dosavadního Romana Onderku (ČSSD) nahradit Petr Vokřál. Kromě Mrázka by se měli náměstky stát Matěj Hollan (Žít Brno), Martin Ander (SZ) a první náměstkyní by měla být Klára Liptáková (KDU-ČSL).

Velké téma

Mrázek se nejprve seznámí s rozpracovanými projekty. „Je důležité vědět, co připravila předchozí garnitura, a vyhodnotit projekty, v nichž má smysl pokračovat,“ uvedl Mrázek. „Ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic bychom chtěli dojít do fáze, že bychom v co nejkratší možné době chtěli zahájit stavbu městského okruhu v úseku Žabovřeská,“ řekl. Tím by se mělo dopravě v některých částech města odlehčit.

Za velké téma označil modernizaci hlavního nádraží. „Čeká nás diskuze o vyhlášení referenda s přípravným petičním výborem a chceme dostat informace od Správy železniční dopravní cesty, která připravuje studii proveditelnosti. Brno už udělalo přípravné práce pro odsun, ale my bychom rádi provedli analýzy na obě varianty, nechali je posoudit nezávislými odborníky a podle toho pak dali ucelený názor veřejnosti, která by se k tomu mohla sama postavit,“ řekl. Projekt je podle něj důležitý pro dalších 100 let. „Ve světě jsou nádraží v centru, která fungují, i mimo centra, která fungují taky. My se musíme rozhodovat podle možností financování a toho, co bude prospěšné lidem. Průnik těchto dvou oblastí nám pak musí dát jednu variantu,“ dodal.

Mrázek se investicemi zabýval už v minulosti, avšak vždy na straně zhotovitele

Parkování označil za velký problém města. „Nechceme zavést jeden systém pro vytváření parkovacích míst, ale budeme více mluvit s městskými částmi,“ uvedl Mrázek. „Lidé opouštějí hromadnou dopravu, sedají do aut a potom vznikají problémy. Musíme MHD zatraktivnit, musí mít pro lidi ekonomiku a potom se do ní vrátí,“ uzavřel.

Mrázek se investicemi zabýval už v minulosti, avšak vždy na straně zhotovitele. Před dvěma lety prodal společnost Arko technology, která působí v eurohospodářské sféře a staví čistírny odpadních vod, kanalizace nebo bazény. V současnosti Mrázek podniká s geodetickou a projekční kanceláří Geocart.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Už se jich nezbavíme.“ Farský zkoušel migrační pakt hájit. Nešlo to

8:15 „Už se jich nezbavíme.“ Farský zkoušel migrační pakt hájit. Nešlo to

O tom, co skutečně přináší schválený migrační pakt diskutovali v pořadu Události, komentáře zástupci…