Nový ředitel drah přišel k Drtinové pohovořit o kostlivcích

27.02.2014 19:11

České dráhy se podle svého nového generálního ředitele Daniela Kurucze potýkají s některými nevýhodnými smlouvami týkajícími se majetku drah, ránu akciové společnosti zasadila i Česká národní banka svou intervencí. Řeč byla i o společnosti ČD Cargo a chystaném propouštěním zaměstnanců. Nakonec promluvil o svém platu.

Nový ředitel drah přišel k Drtinové pohovořit o kostlivcích
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz ve čtvrtek usedl do křesla hosta pořadu Interview Daniely Drtinové České televize, kde popsal své plány. V úvodu poznamenal, že je překvapen např. smlouvami spojenými s majetkem drah. Některé z nich je prý velmi obtížné vypovědět. Lze za takovými smlouvami vidět určité nekalé úmysly?

Chystáme propuštění 42 lidí. A s ČD Cargo je to takto

„Je to možné, a pakliže by se to ukázalo, pak budeme jednat podle zákona. Některé smlouvy proto prověříme auditem," uvedl. Nevýhodných smluv prý není hodně, ale existují.

Posléze hovořil o finančních těžkostech Českých drah. Dosud není jasné, s jak velkou ztrátou dráhy hospodařily za minulý rok. Provozní ztráta by se měla pohybovat do půl miliardy korun. „České dráhy a. s. také trpěly kvůli intervenci České národní banky. Stála nás asi 350 milionů korun,“ prozradil Kurucz.

Prozradil také, že ČD Cargo negeneruje podniku ztrátu. „Já bych chtěl říci, že ČD Cargo dosáhne zisku v roce 2013,“ zdůraznil ředitel. Počítá se se ziskem i v roce 2014. Ředitel věří, že tato zpráva uklidní i věřitele ČD Carga. Podnik navíc získá peníze ze sešrotování několika starých lokomotiv a vagonů. Tyto lokomotivy koupí České dráhy přibližně za 360 milionů a nechá je sešrotovat. Kurucz věří, že ČD budou schopny nechat lokomotivy sešrotovat levněji než konkurence, takže nakonec bude transakce zisková.

Nevyhnul se ani problematice propouštění. „Propouštět budeme, jednáme o tom s odbory a mělo by se to týkat 42 lidí," uvedl šéf Českých drah. Vše prý záleží na tom, jaké spoje budou nakonec objednány.

Dotujete jízdenky na trase Praha - Ostrava?

Konkurenti Českých drah si mimo jiné stěžují, že firma dotuje ceny jízdného na trase Praha - Ostrava, čímž se dopouští nekalého soutěžení. Kurucz takovou úvahu však zásadně odmítl. Ceny jsou prý takové, aby na jízdenkách ČD vydělaly. „Kdybychom to dělali, tak by to byla nekalá soutěž,“ potvrdil generální ředitel.

V závěru pořadu také prozradil, že dosud neví, jak vysoký bude mít plat jako generální ředitel. Výši jeho platu totiž určuje dozorčí rada a její další jednání proběhne 27. března.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ekonomka Švihlíková: Takhle zadlužené USA ještě nebyly. Řešení? Jedno z nich je válka…

16:30 Ekonomka Švihlíková: Takhle zadlužené USA ještě nebyly. Řešení? Jedno z nich je válka…

Ekonomka Ilona Švihlíková pronesla šokující informace o americké ekonomice, která pomalu spěje ke ka…