„Popudem k obnovení funkce ombudsmana vedla i snaha o možnost méně formálního řešení problémů občanů městské části,“ uvedla starostka městské části Praha 5 Renata Zajíčková.
Kdy je možné služeb ombudsmana využít? „Jde zejména o případy, kdy se občané obávají, že ze strany úřadu došlo k pochybení, nebo nejsou spokojeni s jednáním úředníků. Mým úkolem je pak zjistit, zda skutečně došlo k nějaké chybě a následně učinit vhodné kroky a opatření, aby se již podobná situace neopakovala,“ vysvětlil v tiskovém prohlášení ombudsman Prahy 5 Jiří Vejmelka.
Mezi problémy, které obyvatele nejčastěji řeší, patří bytová oblast. Nájemníci obecních bytů například řeší, zda mají správně vypočítanou plochu bytu.
„Při právním posouzení jedné stížnosti bylo zjištěno, že u bytů se zkosenými stropy v současné době žádný právní předpis nestanovuje pravidla pro způsob výpočtu podlahové plochy bytu ve vztahu k výši nájmu. To může v některých případech vést k faktickému znevýhodnění nájemců, kteří v bytech se zkosenými stropy bydlí. Je třeba zvážit, jak v těchto případech postupovat,“ popsal Vejmelka jeden z řešených případů.
Celkový přínos ombudsmana by se prý měl odrazit nejen v pomoci konkrétním občanům městské části, ale také by měl mít celkově pozitivní dopad na zlepšení činností úřadu. Pokud ombudsman odhalí nějaké pochybení radnice, bude zároveň navrhovat nápravu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový