Piráti vsadili na léty osvědčenou strategii boje a zvolili jako formu antikampaň, v níž očerňují stávající parlamentní strany ve vztahu ke kvalitě výuky na středních školách. Vedení strany ovšem tvrdí, že nic není definitivní. „Zatím je to jen návrh centrálních letáků, který je nutno odsouhlasit. Jednotlivé krajské buňky by si pak samozřejmě mohly dělat vlastní letáky. Každopádně chceme propojit prvky našeho programu s útokem na stávající strany, abychom byli vidět,“ vysvětluje redakci záměry místopředseda Pirátů Mikuláš Ferjenčík.
Není náhodou, že Piráti kritizují úroveň středního školství, navíc v době, kdy střední školy ztrácejí studenty, neboť žáci základních škol volí za účelem „přežití“ raději okamžitý nástup do méně kvalifikované práce, aniž by dále rozvíjeli své znalosti. „Studenti neumí pracovat s informacemi, máme program na to, abychom tento neduh odstranili,“ vysvětluje podstatu letáku Ferjenčík. Stana cílí antikampaň na střední školy také z jiného důvodu. V nedávných studentských volbách totiž získala 13% hlasů. Piráti vyčlenili na centrální kampaň celkem 110 tisíc korun.
Antikampaň je klasickým dovozním artiklem za Západu. Poprvé v roce 2006 tuto strategii naplno rozbalily ODS a ČSSD a své hlasy jim tehdy odevzdalo přes 63 % všech voličů. Od té doby je očerňovací kampaň nedílnou součástí v zásadě každého předvolebního boje.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Pavel Kozdera