„Předpokládá se, že prodej elektromobilů v Německu poprvé po osmi letech klesne, protože se šíří známky propadu na trhu s elektromobily,“ informovala na konci ledna společnost Bloomberg.
Dodávky elektronických automobilů by v Německu měly klesnout až o 14 procent. Ekonom Lukáš Kovanda to komentoval se slovy, že po fiasku imigrační a energetické politiky krachuje i sázka na elektromobilitu. „Přitom pořádná revoluce elektromobility ještě ani nezačala. Jen 2 % aut na německých silnicích jsou plně elektrická,“ upozornil ekonom.
Růst poptávky by dle jeho názoru i tak měl ještě několik let pokračovat, než začne pád.
Kovanda též zmínil, že elektroauta jsou pro Němce stále příliš drahá, což si vysvětluje i „nezvládnutou energetickou politikou“, která jim zdražuje elektřinu. Zdárně v Německu neprobíhá ani budování sítě nabíjecích stanic pro elektroauta.
V Německu dotace končí
Od 1. září 2023 v Německu skočily státní dotace na nákup elektromobilů pro firmy. Jejich registrace podle německé Spolkové automobilové agentury (KBA) se meziročně propadly. Automobilka Tesla o 70 procent.
Web Autoforum loni v září informoval, že německý trh jako takový problém nemá, s přes 200 tisíci prodanými vozy byl na úrovni roku 2022. Výkyvy se odehrály pouze v prodeji elektromobilů, což podle webu dokazuje, že většina lidí v podobě elektromobilů nekupují primárně samotná auta, ale pouze dotace s nimi spojené.
V rámci klimatických cílů německé vládní koalice Semafor předsedy Olafa Scholze má po německých silnicích do roku 2030 jezdit nejméně 15 milionů elektromobilů. Podle současných předpovědí se nezdá, že by dosažení cíle bylo reálné.
Podle KBA bylo za rok 2023 zaregistrováno 534 219 elektromobilů s podílem 18 procent na všech registracích.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Kroutilová
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.