Šimonovský vystudoval v roce 1973 stavební fakultu na Vysokém učení technickém v Brně, do roku 1990 pracoval v Útvaru hlavního architekta města Brna, kde prošel funkcemi od specialisty na dopravní systémy až po vedoucího projektanta dopravních systémů. Členem Československé strany lidové (nyní KDU-ČSL) se Šimonovský stal v roce 1990. V květnu 2001 byl zvolen prvním místopředsedou strany. Od listopadu 2003 do srpna 2006 byl místopředsedou strany.
Bohaté zkušenosti má Šimonovský z komunální politiky. V roce 1990 byl zvolen do zastupitelstva města Brna a následně byl náměstkem brněnského primátora. Ve funkci zůstal i po volbách v letech 1994 a 1998. Z radnice odešel až na podzim roku 2000 po zvolení do Senátu, kde vystřídal bývalého šéfa Komerční banky Richarda Salzmanna (ODS). V horní parlamentní komoře byl do roku 2006.
V červenci 2002 byl jmenován ministrem dopravy, kterým byl ve vládách sociálních demokratů Vladimíra Špidly, Stanislava Grosse a Jiřího Paroubka až do září 2006. Ve funkci ministra se podílel na spuštění systému elektronického mýtného a ke konci jeho působení na ministerstvu došlo v červenci 2006 ke spuštění bodového systému pro dopravní přestupky v rámci novely silničního zákona.
Jako ministr musel také řešit zdlouhavou výstavbu dálnice D47 do Ostravy. S poslancem ODS Radimem Chytkou tehdy uzavřel sázku, že dálnice bude hotova do konce jeho ministerského působení. To se nestalo, a tak musel Šimonovský na podzim 2008 kvůli prohře v sázce projít pěšky úsek dálnice z Lipníku nad Bečvou až na polské hranice.
Od června 2006 do dubna 2009 pak byl poslancem, na svůj mandát ale rezignoval. Jako důvod uvedl únavu z vrcholné politiky, poté byl do dubna 2014 členem rady Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ).
Šimonovský je ženatý a má jednoho syna. Mezi jeho záliby patří horolezectví, lyžování, plavání a jízda na kole.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab