Předvolební kampaň hnutí ANO zavítala i na prkna, která znamenají svět. K předvolební agitaci se uvolilo pražské Divadlo Bez zábradlí, čehož si povšiml i Petr Havlík, který v neděli navštívil představení Římská noc. Na návštěvníky divadla prý čekal hned u vstupu panel s plakátem „Ano – bude líp!“, který doplňoval stánek s předvolební nabídkou hnutí. Nechyběly údajně ani ANO-bonbony a ANO-noviny, jež hlásaly, že oni a ony to prostě zařídí.
„Po představení však následoval atak číslo dvě. U stánku stála usměvavá paní a nabízela divákům své ANO zboží. A tady už nad strachem z přímého kontaktu s ANO produkcí převládal pocit bezbřehé trapnosti a kýče, který ostře kontrastoval s právě skončeným divadelním kusem,“ píše Havlík na svém blogu na serveru Aktuálně.cz.
V Havlíkovi tato všudypřítomná kampaň hnutí ANO vyvolává pochybnost, jakým způsobem hnutí předvolební agitaci vlastně platí. „Kdo tedy ten náročný předvolební cirkus platí? Andrej Babiš. To je přeci jasné. Ale jak vlastně? Ze svých osobních zdaněných příjmů? Z marketingového rozpočtu Agrofertu? Nebo nějak jinak? Jedno je jisté – kdo platí, ten rozhoduje. O všem a o všech,“ myslí si Havlík a dodává, že mluvit v tomto kontextu o rovné politické soutěži je bláhové.
„Politika se u nás stala jen produkcí nákladného marketingu a byznysové objednávky. Případný střet zájmů vlastně již nikoho nezajímá. Byl akceptován jako norma. Pan Babiš ten svůj imaginární matrix neporáží. On se stal jeho supervizorem,“ uzavírá Havlík s tím, že špatnou politiku nahradila antipolitika, v níž účel světí prostředky.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luš