V Plzni například ženě přišel příspěvek v nezaměstnanosti její dcery, která pracuje jako au-pair v Anglii, ačkoli o něj nikdo nežádal. Vrátila jej. Stejně tak muž v Mostě, kterému dávka v hmotné nouzi přišla hned čtyřikrát.
"Mně se zase stalo, že jsem zadala účet klienta, na který má být dávka vyplacena, a druhý den počítač otevřu a je tam úplně jiný účet. A já nepoznám, kdo to změnil," řekla MF Dnes úřednice, která nechtěla být jmenována. Pracovníci úřadů práce mají totiž zakázáno mluvit s médii. V systému prý ani nejde ověřit, zda odešla příjemci správná částka.
Podle mluvčí ministerstva práce Viktorie Plívové nejde o časté chyby, náhradu případných škod chce pak resort vymáhat po tvůrci systému. "Celková částka se vyčísluje, rozhodně nešlo o masový jev, v celkovém objemu mohlo jít o maximálně dva miliony korun při opakujících se dávkách," podotkla mluvčí s tím, že stávající chybovost je asi jedno promile. "To při zavádění nového systému takového rozsahu považuje ministerstvo za naprosto přijatelné."
autor: par