Abychom se v problematice lépe zorientovali, jeden příklad za všechny: v letech 2003-2006 organizovala jedna pojišťovna konverzi starých pojistek s vysokým garantovaným úrokem na nové, „výhodnější“ s garantovaným úrokem cca třetinovým. Tato akce se dotkla minimálně 300 tisíc pojistných smluv, přičemž výsledkem bylo mnoho miliard přesunutých ze zisků klientů do zisku pojišťovny, díky nižšímu úročení nových pojistek. "Zastropování odměn zaměstnanců pojišťoven, přes které takovéto akce mohou nerušeně dále pokračovat, ale nikdo nenavrhuje. Pozoruhodné, že?" konstatuje Šindelář.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový