Abychom se v problematice lépe zorientovali, jeden příklad za všechny: v letech 2003-2006 organizovala jedna pojišťovna konverzi starých pojistek s vysokým garantovaným úrokem na nové, „výhodnější“ s garantovaným úrokem cca třetinovým. Tato akce se dotkla minimálně 300 tisíc pojistných smluv, přičemž výsledkem bylo mnoho miliard přesunutých ze zisků klientů do zisku pojišťovny, díky nižšímu úročení nových pojistek. "Zastropování odměn zaměstnanců pojišťoven, přes které takovéto akce mohou nerušeně dále pokračovat, ale nikdo nenavrhuje. Pozoruhodné, že?" konstatuje Šindelář.
Právě toto přepojišťování ve prospěch klienta podle Šindeláře velkým pojišťovnám vadí nejvíce a to má být skutečným cílem „pozměňováku“ s regulací provizí: zakonzervovat trh, na kterém budou moci historicky velké pojišťovny nerušeně „ždímat“ své klienty.
"Je to zvláštní svět, kde se pod dojmem zkreslených „fakt“ přistupuje k cenové regulaci, ničící legitimní podnikání jedné skupiny firem, často malých rodinných podniků, ve prospěch zisků druhé strany, mamutích pojišťovacích koncernů," uvádí zástupce Unie společností finančního zprostředkování a poradenství.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový