Agentura se například věnuje vnitrostranickému „boji“ Bohuslava Sobotky a Michala Haška. Haškovi podle indexu popularity se na domácím webu dařilo dlouhodobě mnohem hůře než předsedovi ČSSD. „Pozitivně laděné zprávy se o Michalu Haškovi vyskytovaly ve větší míře hlavně bezprostředně po volbách, a to především v souvislosti s větším počtem preferenčních hlasů. Po jeho nepravdivém vyjádření o schůzce v Lánech se však jeho sentiment propadá výrazně dolů,“ popisuje průzkum.
Co se týče jednotlivých lídrů ve volbách, u veřejnosti byl podle společnosti jednoznačně nejoblíbenějším Andrej Babiš. „Jeho obliba se však po volbách strmě propadá, stejně jako popularita lídra Úsvitu přímé demokracie Tomia Okamury,“ upozorňuje společnost. Babišovi prý lidé nejčastěji vyčítají, že se chtěl vyhnout zodpovědnosti za silný mandát, který získal od voličů.
Dařilo se naopak předsedovi SZ Ondřeji Liškovi a šéfovi České pirátské strany Ivanu Bartošovi. V úhrnném měření za celý měsíc říjen předstihli i lídra lidovců Pavla Bělobrádka. Nově nyní stoupá Petr Fiala za ODS.
Společnost v daném období analyzovala 370 819 příspěvků týkajících se jednotlivých lídrů stran. „Index popularity přitom představuje násobek objemu komunikace v absolutních číslech a podílu pozitivně laděných příspěvků. Vyjadřuje tak nejpřesněji, komu je veřejnost diskutující na internetu ve sledovaném období nejvíce nakloněna,“ stojí v průzkumu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan