Soud v dubnu po několika týdnech sporů stavařům uložil povinnost do pěti měsíců dokončit stavbu a Praze povinnost za práce zaplatit čtyři miliardy korun. Spor se dostal k arbitrům poté, co Metrostav 7. prosince loňského roku stavbu tunelu přerušil. Důvodem byly především neproplacené faktury, ale i to, že Praha jako investor neschválila další postup prací. Praha tvrdila, že peníze na faktury má, hledá ale zákonnou cestu, jak je proplatit. Cena tunelu se totiž v průběhu stavby navýšila o vícepráce za miliardy. Praha do arbitráže vstoupila mimo jiné i kvůli obavě, že jsou smlouvy s Metrostavem neplatné. Soud ale nakonec potvrdil platnost smluv.
Blanka se měla otevřít už v roce 2011. Novým termínem je září 2014
Důležitá dopravní stavba, jejíž budování schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS), měla původně stát zhruba o deset miliard korun méně a sloužit řidičům už v roce 2011. Termín se později odsunul na jaro 2014, nyní Praha mluví o září. Pětiměsíční lhůta pro dostavbu tunelu však nemusí znamenat, že se tunel na konci léta skutečně otevře. Rozsudek se totiž týká pouze stavební části díla. Otázkou zůstává, zda bude v té době hotova i technologická část a dispečinky a zda bude mít dopravní stavba za sebou i nezbytné testy a zkušební provoz. Město se navíc chystá do arbitráže se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb. Za nezaplacené faktury jí město dluží 196 milionů.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe, čtk