Praha schválila garance za závazky dopravního podniku

11.09.2014 20:10

Pražští zastupitelé na posledním jednání před komunálními volbami schválili garance za závazky, které má pražský dopravní podnik (DPP) vůči strojírenské firmě Škoda Transportation. Město bude jako vlastník podniku bezúplatně ručit za odložené splátky na dodávku tramvají, jejíž celková hodnota je přes 19,2 miliardy korun. Garance musí posvětit Evropská komise. Podnik s ní o tom bude jednat.

Praha schválila garance za závazky dopravního podniku
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak metra projíždějící stanicí

Pro dopravní podnik, který není v dobré finanční kondici, jsou garance existenčně důležité. Bez nich by totiž Škoda Transportation od dohody o odložených splátkách odstoupila a dopravní podnik by musel za tramvaje platit tak jako doposud. Schválení garancí bylo do poslední chvíle nejisté. Primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) už dříve odhadoval, že se pro ně dostatečná podpora nenajde a rozhodne spíš až nová politická garnitura, která vzejde z podzimních voleb. Termín pro schválení garancí by vypršel na konci roku.

Praha má ručit za to, že dopravní podnik závazky splatí do roku 2022

Dohodu o úpravě problematické smlouvy podepsal dopravní podnik, který je největší městskou společností v České republice, a strojírenská firma po několikaměsíčním vyjednávání na konci května. Kromě rozložení splátek a zachování ceny se dohodly na lepší výbavě tramvají. Výrobce dodá soupravy s klimatizací a připojením wi-fi. Zároveň prodlouží záruku pro již dodané poruchové tramvaje. Pro Škodu Transportation to znamená zvýšení nákladů o miliardu. Praha má ručit za to, že dopravní podnik závazky splatí do roku 2022.

V původním kontraktu z roku 2006 se město pod vedením tehdejšího primátora Pavla Béma (ODS) zavázalo odebrat 250 tramvají 15T ForCity, které byly vyvinuty speciálně pro Prahu. Každý rok to znamenalo investici přesahující dvě miliardy korun. Člen představenstva dopravního podniku Petr Vychodil navíc už dřív uvedl, že podnik soupravy objednával v době, kdy je vůbec nepotřeboval. Nízkopodlažní tramvaje mimo to od začátku vykazovaly technické problémy a jejich údržba bude po uplynutí záruky velice nákladná, tvrdí Vychodil.

Hospodaření podniku negativně ovlivňuje řada zakázek uzavřených v minulosti, některé z nich prověřuje policie.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…