Praha se kvůli Blance hodlá opět soudit, když se s ČKD nedohodne

03.03.2015 12:45

Praha začne jednat s právníky firmy ČKD Praha DIZ kvůli tunelu Blanka. Jednání vyvolal problém s kabely, které je třeba vyměnit, protože ty současné nejsou určeny do mokrého prostředí. Město ale nechce výměnu platit. Pokud se s firmou nedohodne, je možné, že se obrátí na soud. ČTK to sdělil radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Kdo závadu na kabelech způsobil, zatím není jasné. ČKD je dodavatelem technologické části a svou vinu již minulý týden odmítlo. Tunel vyjde Prahu na zhruba 37 miliard korun.

Praha se kvůli Blance hodlá opět soudit, když se s ČKD nedohodne
Foto: Hans Štembera
Popisek: Stavba tunelu Blanka

"Již jsem poslal zhotovitelům jasné dotazy, kdo a na základě čeho položil zjevně nevhodný typ kabelů a z jakého důvodu ležely tyto kabely údajně ve vodě po dobu několika měsíců. Povedeme s dodavateli jednání o tom, zda uznají svou chybu a jsou připraveni ji napravit," uvedl Dolínek. Pokud by se obě strany nedohodly, Praha zvažuje, že se obrátí na soud. Tento krok by ještě předtím museli projednat a schválit radní hlavního města, uvedl Dolínek. Pokud Praha najde viníka, bude po něm chtít nahradit škodu, aby nemusela platit výměnu ze svého.

V minulosti se Praha kvůli Blance soudila již několikrát

Kabely poškodily přívalové deště a vlhké prostředí tunelu, se kterým miliardové smlouvy s dodavatelem technologií nepočítaly. Jak dlouho práce potrvají a kolik budou stát, zatím nikdo neřekl. Podle Dolínka to může být v řádu desítek milionů.

V minulosti se Praha kvůli Blance soudila již několikrát. Rozhodčí soud řešil spor Prahy a firmy Metrostav, která prováděla stavební část. Praha dlužila firmě částku v řádu miliard. Soud rozhodl, že je má Praha vyplatit. Stejně tak rozhodoval rozhodčí soud spor s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která stavbu dozoruje. IDS po městě chtěla proplatit dluh v řádu stamilionů. Soud rozhodl, že na peníze má firma nárok, verdikt ale nevynesl – obě strany se mají dohodnout.

Stavbu tunelu Blanka, kterou zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), provází řada problémů. Město několikrát odložilo termín otevření, který byl původně stanoven na rok 2011. V průběhu let se stavba prodražila minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud řešil spory Prahy s Metrostavem o miliardové částky. Pokračuje soudní pře se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Protiústavní.“ Jana Zwyrtek Hamplová chce umlčení v Senátu hnát výš

21:30 „Protiústavní.“ Jana Zwyrtek Hamplová chce umlčení v Senátu hnát výš

Horní komora Parlamentu se rozhodla sněmovní verzi novely občanského zákoníku ohledně uzavírání part…