Prima si byla manipulace s reportáží o uprchlíkovi vědoma, trvá na svém Hate Free Culture

15. 2. 2016 22:00

Iniciativa Hate Free Culture se ještě jednou vyjádřila k nedávné reportáži na FTV Prima, kde vystoupil v kraji Vysočina pobývající uprchlík s rodinou, jenž hovořil o „přemalovaném kravíně“. Aktivisté trvají na tom, že si televize byla určité manipulace s pronesenými slovy vědoma. Pochybnosti prý proto zůstávají.

Prima si byla manipulace s reportáží o uprchlíkovi vědoma, trvá na svém Hate Free Culture
Foto: repro TV Prima, tan
Popisek: Irácký běženec skutečně mluvil v souvislosti s přiděleným bytem o kravíně či stáji

Televize Prima již několikátý den prohlašuje, že si trvá na reportáži o „přemalovaném kravíně“. S odvoláním na přizvané další překladatele trvá na tom, že pan Batto, irácký křesťan, mluvil o příbytku pro zvířata a stáji. A pokud to někdo zpochybňuje, je třeba si položit řečnickou otázku, proč tak činí.

Další reakce přišla však i od iniciativy Hate Free Culture, která usiluje o společnost bez násilí a nenávisti. Tlumočník Adam Homsi, jenž v sobotu přeložil větu z arabštiny do češtiny, prý aktivistům potvrdil, že šlo o hypotetickou otázku a hypotetickou odpověď. Pan Batto tedy nemluvil konkrétně o domě v Jihlavě, když zmiňoval kravín.

„Konkrétně říkal následující: ‚Bydlení, které vypadá nebo by vypadalo jako přetřený kravín či stáj, by nebylo vyhovující, a v takovém případě by se určitě odstěhovali pryč...‘, dokonce se mě Prima na to ptala výslovně, zda to bylo v podmiňovacím způsobu myšleno nebo šlo o popis skutečného stavu, a já odpověděl, že jde o obecnou řeč míněnou v podmiňovacím způsobu. Tlumočník při rozhovoru otázku bydlení několikrát zdůrazňoval, přestože uprchlík to v některých případech ani nezmínil, a na toto se mě v Prima TV také ptali a já to potvrdil, že si v podstatě trochu přidával od sebe, ale že nicméně tlumočil dobře v rámci kontextu,“ sdělil pan Homsi Hate Free Culture.

Celé vyjádření Hate Free Culture naleznete zde.

A aktivisté z toho vyvodili následující závěr. „Z výše uvedené výpovědi tlumočníka je zřejmé, že si FTV Prima byla manipulace vědoma, přesto na to v reportáži neupozornila. O dalších okolnostech natáčení reportáže napsala ve svém textu také redaktorka Katolického týdeníku Alena Scheinostová na základě výpovědí přítomných osob.“ 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: mp

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Tak pozor, paní Merkelová: Toto v ČR noviny neplní, stalo se. Rakousko a Maďarsko už toho mají dost

13:11 Tak pozor, paní Merkelová: Toto v ČR noviny neplní, stalo se. Rakousko a Maďarsko už toho mají dost

Výsledky jednání sobotního summitu deseti zemí Balkánu, Řecka, Rakouska a Německa shrnuje na serveru…