Když se k tomu připočte i zhruba 400 kilometrů nově vytyčených cyklostezek nacházejících se na území města, dá se podle primátora mluvit o relativně velice dynamicky se rozvíjejícím sektoru dopravy.
Při setkání Hudečka se současnou varšavskou primátorkou Hannou Gronkiewicz-Waltz se tato bývalá guvernérka polské centrální banky velmi živě zajímala zejména o systém pražského metra. Varšavská veřejná doprava zatím disponuje pouze jednou linkou metra tvořící jakousi páteř města vedoucí od severu k jihu. „Druhá linka metra, která ji má křižovat a propojovat tak východ a západ města, je těsně před dokončením,“ uvedl pražský primátor.
Primátorka dokázala omezit individuální automobilovou dopravu
Poukázal na to, že za působení současné primátorky došlo ve Varšavě k výraznému omezení individuální automobilové dopravy ve prospěch pěší, cyklistické i hromadné. „Díky nastavení poměrně velmi flexibilního systému tarifů jsou při jízdě automobilem ve městě finančně zvýhodňováni rezidenti, kteří tam též řádně odvádí své daně. Podstatně byl v loňském roce navíc rozšířen i systém placeného parkování,“ vysvětlil primátor.
Co ale osobně považuje Hudeček za nejzásadnější, je pocit nikým nenuceného souladu a tolerance mezi řidiči automobilů, cyklisty a pěšími, který, s nemalým překvapením, na vlastní kůži pocítil právě v ulicích Varšavy. „I v tom tedy pro mne byla návštěva našich severních sousedů notnou inspirací pro další práci na pražské radnici,“ dodal Hudeček.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam