Stoprocentní segregace ve vzdělávání je podle něj totiž stejný nesmysl jako stoprocentní inkluze. "Všechny typy postižení nejsou stejné – někdy je lepší využívat speciálního školství, které je v České republice na velmi dobré úrovni, a jindy je zase smysluplnější handicapované děti zařadit do hlavního vzdělávacího proudu, kde mohou dobře prospívat,” píše dále Fiala.
Účinné inkluzi pak podle Fialy bohužel dnes brání stávající způsob financování mateřských, základních a středních škol i škol speciálních. “V současnosti totiž dochází k obrovské nerovnosti v tom, že na žáka stejného oboru čerpají školy v různých krajích různé finance. To pak vede k rozdílům mezi kvalitou stejných žáků v různých školách," vysvětluje.
"Navíc, ředitelé školy často neví, z čeho budou v příštím roce financovat tzv. asistenty pedagogů, kteří jsou nezbytní pro začleňování handicapovaných dětí do hlavního vzdělávacího proudu,“ zhodnotil fakta poslanec. Podle jeho slov právě proto potřebujeme nastavit pravidla pro dlouhodobé financování tzv. regionálního školství. “Tomuto problému se však Ministerstvo školství příliš nevěnovalo,“ napsal Fiala.
Prof. PhDr. Petr Fiala, Ph.D., LL.M.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: bra