„V době internetu, sociálních sítí či on-line žurnalistiky, kdy se o světě kolem nás můžeme dovídat stále víc, očividně sílí pocit, že té záplavě událostí stále méně rozumíme. Informační hojnost není zárukou pochopení a často naopak komplikuje možnost dát době a jejím projevům nějaký smysl či, chcete-li, interpretační řád,“ poznamenal úvodem Jirák. Jak dodal, co se asi tak stalo, víme hned, ale co to znamená, se stále častěji nedozvídáme vůbec. Je prý potřeba analytické, vysvětlující žurnalistiky.
„České televizní publikum má k dispozici poměrně pestrou škálu televizních pořadů, které by bylo možné zařadit pod položku ‚aktuální publicistika‘,“ zaměřil se následně na pořad České televize Reportéři ČT. Pořad je podle něj vskutku dosti pestrý sklad velmi rozdílných témat a případů, jejichž společným jmenovatelem je tu úspěšnější, tu váhavější snaha rozkrýt pozadí sledovaného případu či tématu a skutečně předložit kontext, který mu přísluší.
Všímá si však také pořadu 168 hodin, jenž dle jeho názoru inklinuje k názorové žurnalistice. „Pořady s prvkem rozkrývání kauz vyrábějí i komerční televize. TV Nova obohacuje nabídku titulem Střepiny (s poněkud tlachavým, marketingovým sloganem ‚nazýváme věci pravými jmény‘), pořad magazínového typu, s dosti silnou zábavní složkou, zdůrazňující napětí a překvapivost a místy se pohybující spíše v rovině sbírání kuriozit,“ konstatuje následně Jirák. Prima má pak, jak uvádí, špičkovou publicistickou show Očima Josefa Klímy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef