Profesor Petr Piťha u Drtinové o islámu a o tom, kdo řídí rozklad světa

27.01.2016 12:10

Kněz a profesor Petr Piťha, mimo jiné též bývalý ministr školství, promluvil v internetové televizi DVTV. Ve velmi nezvyklém vystoupení varoval před „režiséry dějin“ páchajícími nakonec jen zvěrstva, a za opomíjeného nepřítele naší civilizace jmenoval „boha konzumu“. Právě on nám prý brání nalézt své kořeny, které bychom tak zoufale potřebovali v probíhající náboženské válce s islámskými radikály.

Profesor Petr Piťha u Drtinové o islámu a o tom, kdo řídí rozklad světa
Foto: archiv
Popisek: Prof. Petr Piťha

Anketa

Vadí vám slova Miloše Zemana o Sobotkovi a kalašnikovu?

3%
94%
hlasovalo: 33371 lidí

Dnešní doba je podle kněze Piťhy velmi zmatená a velmi nebezpečná. Stačí si prý na půl hodiny pustit televizní zprávy, aby si člověk uvědomil, v jak děsivé době žije. Na dotaz moderátorky Drtinové, zda televizní zpravodajství není jen virtuální realitou, reagoval skepticky: „Už jste někdy slyšela, aby se virtuální mrtví virtuálně pohřbívali?“ Svět je podle něj ve válce.

Podle něj již téměř došlo k rozpadu kulturních hodnot západní civilizace. A to je ne důsledek, ale naopak jedna z příčin současné války. „Hovořit o západní civilizaci jako o křesťansko-židovsko-antické, to už je dnes passé. Jsou tu už jen malé zbytky,“ soudí kněz.

Popření těchto starých zásad je podle něj přitom vždy průšvih. A je jedno, zda je to dnes, když ji zpochybňují islamisté, nebo dříve, když Antonín Novotný tvrdil, že postaru se žít nedá.

„Jsme v náboženské válce. A bohužel džihád je válkou genocidní, takže s ním si nelze hrát,“ varoval Piťha. Náboženskou válkou byl podle něj i nacismus. Nacisté si totiž vytvořili vlastní náboženství. „Oni si vymysleli toho svého nadčlověka. A pak už za ním šli a byli ochotni vymýtit všechno, co k němu nepatřilo,“ vysvětloval.

Dnes jsme podle něj kromě války, kterou nám vyhlásili radikální islamisté, ve velmi zvláštní válce, kterou si nejsme ochotni přiznat. Je to válka neviditelná a nepřítel je těžko uchopitelný. Provizorně jej nazval „režiséři dějin“. Piťha prý těmto lidem rozhodně nezávidí. „Režiséři dějin vždycky chtějí udělat díru do světa, a dojdou akorát k masovým hrobům,“ poznamenal.

A kdo je dnes tímto „režisérem dějin?“ „Je to několik málo osob toužících ovládnout světovou ekonomiku,“ uhodil Piťha. Konkrétní jména prý nezná, protože se o tyto věci nezajímá.

Důvody, proč se tak stalo, jsou podle Piťhy jednoznačné: „Přitakali jsme božstvu konzumní společnosti, ve které je to už všechno vzhůru nohama,“ vysvětluje. „Je proti zdravému rozumu, když se spotřebovává pro výrobu. Má se vyrábět pro spotřebu,“ uvádí pro příklad, jak se ekonomická realita postavila na hlavu. A lidé, kteří ovládají obchod a finanční toky, nám podle něj „sahají na lidskou důstojnost a svobodu takovým způsobem, že se to zatím ještě nekonalo“.

Podle Piťhy si mnozí neuvědomují, jak je jimi v této hře pohybováno. A to včetně takových, kteří v této hře dokázali uspět a vydělat velmi slušné peníze.

„Já se ptala na to, kdo je naším nepřítelem,“ poznamenala do ticha očividně zaskočená Daniela Drtinová. Pak reagovala na Piťhova slova dotazem, zda tedy je vůbec možné, aby lidé tomuto „konzumnímu pokušení“ čelili. Piťha připustil, že pevný člověk se ubránit dokáže, ale je to hodně náročné. „Dnes jsou ty tlaky tak obrovské, že selhání jednotlivců skoro nelze odsuzovat,“ myslí si. Je však třeba stále to vnímat jako selhání a bojovat s tím.

Naděje, že se to změní, je však podle kněze vždycky. Tuto naději však nesmíme zaměňovat s očekáváním úspěšného výsledku. To, že si člověk řekne, že bude čelit konzumu, rozhodně neznamená, že se mu to podaří.

Věřící podle něj mohou čerpat naději ze své víry, protože vědí, že i když je zabijí, tak se jich ujme ten, kvůli kterému je zabili.

Moderátorku pak ještě zajímalo, jestli neselhala sama církev, ze které se stal velký světový finančník a developer. Piťha připustil, že křesťanství „může být hlásáno velmi nevěrohodně“. Cestou je podle něj to, že lidé by měli hledat svou víru sami. „Já nevěřím v kněze, já věřím v Boha,“ vysvětloval svůj postoj.

Podle Piťhy je nezbytné, abychom v sobě Boha nějakým způsobem opět našli. Takového Boha, který naší civilizaci kdysi definoval. „Stát v náboženské válce a nemít Boha, to je skoro beznaděj,“ obává se. A že naše současná válka je náboženská, o tom bychom prý neměli pochybovat.


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jav

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…