Podle svědectví pracovníků televize vše údajně funguje tak, že zprostředkovatelé nabídnou klientům možnost sponzoringu a vystaví fakturu na částku, která vysoce převyšuje tu, kterou jim fakturuje samotná Česká televize. Rozdíl mezi oběma částkami následně zčásti vrátí klientovi a zčásti zinkasují jako provizi. Klient vydělá na tom, že si dá do nákladů vyšší částku, než jakou ve skutečnosti utratí, čímž si nelegálně snižuje daňový základ.
Kriminalisté dle MF Dnes odhadují, že tato praxe mohla ušetřit na daních zúčastněným podnikatelům slušnou sumu v řádech desítek milionů. Deník uvádí, že vedle sumy, kterou si podnikatelé zřejmě namastili kapsy, mají již policisté zmapován i řetěz firem, které údajně výše popsané transakce organizují.
Jednou z nich má být společnost podnikatele Martina Jansy Praha Production, která s Českou televizí spolupracovala delší dobu. Po provalení kauzy s ní ale veřejnoprávní médium ukončilo spolupráci. Jansa, který měl v minulosti způsobit ČT dluh jako jednatel jiné firmy, vinu popírá. MF Dnes sdělila, že je proti němu vedena lživá kampaň. „Nemám zdání, pro koho tuto nechutnou lživou a dezinformační kampaň směřující proti mé osobě vykonáváte nebo kdo si vás najal, a ani mě to nezajímá. Dotazy vámi položené jsou klamavé a lstivé. Jsem bezúhonným a spořádaným občanem, nikdy jsem nebyl trestně stíhán ani odsouzen,“ napsal Jansta MF Dnes.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luš