ŘSD prodloužilo Plzeňskému kraji zakázku na údržbu silnic do roku 2017

21.07.2013 11:30

Plzeňský kraj získal od ŘSD čtyřletou zakázku na údržbu všech státních silnic I. třídy v regionu. Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (SÚS) tak prodlouží do roku 2017 takzvanou příkazní smlouvu s Ministerstvem dopravy. Jedná se o kontrakt za zhruba 60 milionů korun ročně. Zajistí udržení zaměstnanosti krajské SÚS, řekl ČTK náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD).

ŘSD prodloužilo Plzeňskému kraji zakázku na údržbu silnic do roku 2017
Foto: Hans Štembera
Popisek: Oprava vozovky

ŘSD spravuje v Plzeňském kraji 426 kilometrů silnic I. třídy a 174 mostů. Podle Bauera se kontrakt od ministerstva do roku 2017 netýká jen 21 kilometrů silnice I/21 z Plzně do Chebu. Plzeňský kraj zajišťuje údržbu státních "jedniček" už od roku 2000. "Pokud bychom teď nový kontrakt nezískali, musela by SÚS propouštět, protože na silnice první třídy máme nasazeno 14 sypačů," uvedl. SÚS spravuje v kraji hlavně 4600 kilometrů silnic II. a III. třídy a 1000 mostů.

Příkazní smlouvu uzavřelo ministerstvo v roce 2006

"My s tím nemáme sebemenší problém a já vítám, že to pro nás dělají oni (SÚS)," uvedl šéf plzeňského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Zdeněk Kuťák. Roční finanční rámec SÚS dlouhodobě drží.

Krajská správa silnic vyhrála před více než deseti lety výběrové řízení. Od roku 2006 uzavřelo Ministerstvo dopravy podle Kuťáka příkazní smlouvy, jimiž sjednalo zimní i letní údržbu u krajů. "Na to neproběhlo výběrové řízení, ale regulérní smlouva mezi ministerstvem a krajem. ŘSD kontroluje vykonané práce i faktury," vysvětlil.

V plánu bylo standardní výběrové řízení. Nové vedení resortu ale mělo vážné připomínky

Letos mělo ministerstvo vyhlásit standardní výběrové řízení na údržbu silnic I. třídy na dalších osm let. Nové vedení rezortu ale mělo vážnější připomínky k tendru. A proto podle Kuťáka nedávno požádalo hejtmany, aby prodloužili současnou příkazní smlouvu až do roku 2017. Většina hejtmanů vyšla vstříc, dodal.

Zvláštnost je podle Kuťáka pouze v Plzni, kde údržba nebyla kryta příkazní smlouvou, protože až do letoška tam dlouhodobě platilo výběrové řízení, podle něhož údržbu na všech silnicích na území krajského města, včetně krajských a městských, zajišťovaly VHS Teplice. Ministerstvo původně chtělo státní silnice I. třídy v Plzni začlenit do nových výběrových řízení. Kvůli tomu, že se soutěž nevypsala, tak bude v údržbě "jedniček" podle existující příkazní smlouvy pokračovat VHS Teplice. Stejné by to mělo být příští rok.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vfe, čtk

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Mladí si myslí, že všechno zachránili Američané“. Plzeňský památník obětí války se smutným osudem

21:38 „Mladí si myslí, že všechno zachránili Američané“. Plzeňský památník obětí války se smutným osudem

Zrezivělý památník; víc, než se na pohled zdá. Jména škodováckých obětí druhé světové války po necel…