„Stávající logo je vnímáno jako konzervativní. Myslím, že atributy, které na ně byly kladeny za posledních deset let splňovalo. To nové logo by ale mělo být modernější a mělo by vystihnout hlavní hodnoty destinace České republiky. Mělo by být svým způsobem magické, okouzlující, pozitivní, dostupné a moderní," vysvětlil pro Rádio Česko generální ředitel Czechtourism Rostislav Vondruška.
„Jsme vnímáni jako velmi pozitivní, otevřená, dostupná destinace, která má zároveň svoje kouzlo a magičnost. To samozřejmě klade vysoké nároky na grafickou zkratku. Přesto věříme, že se objeví kvalitní návrhy," zmínil dále a nevážně připomněl, že půllitr piva v logu určitě nebude.
Soutěž je otevřená
„Destinační logo České republiky se používá na veškerých tiskovinách, v propagačních kampaních v zahraničí, během veletrhů, tiskových konferencí. Je to vlastně jakási grafická zkratka destinace," připomněl Vondruška s tím, že se ale hledá logo, které se týká pouze turismu.
„Netýká se tedy ekonomické diplomacie jako celku. Současné i budoucí logo používají a budou používat nejen státní instituce, ale i soukromé subjekty," uvedl dále Vondruška.
Soutěž je podle něj zcela otevřená a může se jí tedy zúčastnit co nejvíce uchazečů a nejen grafičtí experti. „Chceme, aby porota mohla vybírat z opravdu kvalitních návrhů. Proto jsme soutěž naprosto otevřeli komukoliv, kdo bude mít schopnost podat konkurenceschopné návrhy," doplnil ředitel Czechtourism.
Rozhlas připomíná, že výsledky soutěže budou zveřejněny na začátku prosince letošního roku. Plné zavedení loga je pak plánováno na konec roku 2012.
Čtěte také:
- Důchodci nemají na chleba, do festivalů ale stát dává miliony. "Šetření" po česku
- MMR: Konkurenceschopnost a jednodušší orientace
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb