Miloslava Pošvářová spolu s bývalým generálním ředitelem ŘSD Davidem Čermákem totiž odmítla převzít tuto stavbu už v červenci loňského roku, důvodem byly právě závažné vady na stavbě. „Přesypané mosty na této stavbě vykazují zejména vady zatékání do mostů, jedná se o hrubou závadu v provedení izolace mostů,“ popisuje Pošvářová ve své tiskové zprávě vady, které zaznamenala už ona v loňském roce.
„Nejedná se tedy o žádnou novinku, ale o reklamní trik ministra, jenž nemá jak vykázat úspěchy, které nemá, a chlubí se úspěchy předchozích ředitelů ŘSD,“ míní Pošvářová, která do ledna tohoto roku řídila úsek kontroly kvality staveb. Prachařem jmenovaný dnes již bývalý generální ředitel Jan Kubiš její elitní útvar kontrolorů letos v květnu zrušil.
Pošvářová ale pokračuje, podle ní ministr zbytečně vyčkává. ŘSD totiž stále čeká na návrh odstranění vad ze strany zhotovitelů. „Na co ministr Prachař čeká? Zhotovitelé měli rok na odstranění vad, ŘSD musí zahájit penalizace také za neplnění termínu odstranění vad,“ dodává.
„Nejde tu jen o finanční zájem České republiky, ale i o bezpečnost řidičů. Kvalitu si daňoví poplatníci zaplatili, je tedy povinností státní správy, tedy ŘSD a ministra dopravy, u zhotovitelů staveb kvalitu vyžadovat a penalizovat její nesplnění. Tak se chová správný hospodář, a jestli to neumí, musí být vyměněn, protože selhal,“ píše ostře.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan