Rozhodoval jsem se srdcem, řekl Ďuriš. A pak se opřel do Dvořáka

29.09.2013 14:17

Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPP) se v posledních pár letech nedaří nejlépe. Dluhy podniku narůstají a hrozí, že projde postupnou privatizací. Generální ředitel Dopravního podniku města České Budějovice a pravděpodobný nový ředitel DPP Jaroslav Ďuriš byl hostem pořadu Otázky Václava Moravce.

Rozhodoval jsem se srdcem, řekl Ďuriš. A pak se opřel do Dvořáka
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tramvaj Dopravního podniku hl. m. Prahy

V pátek složil svoji funkci ředitel DPP Milan Křístek. Toho v představenstvu nahradil Jaroslav Ďuriš, který se má stát novým ředitelem dopravního podniku. "Proč jsem se rozhodl jít do čela podniku? Bylo to srdce. V Dopravním podniku hl. města Prahy jsem strávil přes 28 let," říká Ďuriš. "Jsem si vědom, že můžu být svědkem postupné privatizace, ale věřím tomu, že k tomu nedojde," dodává.

Podle něj podnik posledních dvanáct let provází jedna katastrofa za druhou. "Od záplav v roce 2002 k různým politickým změnám. Vystřídalo se tam spousta lidí, ale žádný z nich nebyl dopravák," připomíná exšéfa MHD Martina Dvořáka, který byl odborníkem na média. "A vytvořil paradoxně o firmě nejhorší možný obraz," stěžuje si Ďuriš.

Pomohlo by zdražit jízdné

Podle Ďuriše je v dnešní době hlavní prioritou zvýšit příjmy pražskému dopravnímu podniku. "Určitě nejjednodušší cesta je zdražit jízdné. To ale rozhodně není podle mě ta nejlepší," říká s tím, že se dají příjmy nalézt i v jiných oblastech. "Například Středočeský kraj neplatí za domluvenou dopravu částku, jakou má. Nechci to specifikovat, ale jedná se přibližně o desítky milionů korun," přiznává.

Právě přísnější režim pro neplatiče nebo takzvaná "přirážka" k jízdnému v případě, kdy jede pasažér načerno, by měly pomoci dopravnímu podniku znovu na nohy. Čeho se ale Pražané určitě v dohledné době nedočkají, jsou turnikety. "To určitě není momentálně naše priorita. Budeme ale regulovat například množství slev," říká Ďuriš.

Jasno může být již za půl roku

Podle Tomáše Hudečka, primátora hlavního města Prahy, dává magistrát dopravnímu podniku až šestnáct tisíc korun ročně na jednoho pasažéra. "Už nechceme znovu prosit o peníze, ale nemůžu vyloučit, že k tomu dojde," reaguje na slova primátora Ďuriš. A kdy by mělo být jasno, zda dopravní podnik "přežije" své nejtěžší období? "Přibližně za půl roku," dodává Ďuriš.

reklama

autor: ane

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Bitevní stodola.“ Smáli se, ale funguje to. Rusové vyzráli na ukrajinské drony

20:13 „Bitevní stodola.“ Smáli se, ale funguje to. Rusové vyzráli na ukrajinské drony

Válka na Ukrajině přinesla do moderního válčení použití dronů a dalších bezpilotních letounů, které …