Sázíme na kvalitu, její zvyšování zákazníci ocení

07.12.2015 14:00

"Poctivé výrobky a motivovaní zaměstnanci jsou to hlavní, co zákazníka přiměje se na nákupy k nám vracet," říká Pavel Mikoška, ředitel kvality maloobchodního řetězce Albert, oceněného Národní cenou kvality.

Sázíme na kvalitu, její zvyšování zákazníci ocení
Foto: Albert
Popisek: Ocenění Národní cena kvality ČR předal generálnímu řediteli obchodního řetězce Albert Jesperovi Lauridsenovi (vpravo) a Pavlovi Mikoškovi, řediteli kvality (uprostřed), ve Španělském sále Pražského hradu prezident Miloš Zeman​

Nabídka kvalitních výrobků a služeb, vysoký výkon a odpovědnost vůči společnosti. To jsou jedny z hlavních kritérií, která musela splnit společnost Ahold provozující řetězec obchodů Albert, aby i letos získala Národní cenu kvality. Ocenění v nejvyšší kategorii EXCELENCE vyhrála již potřetí. Co Aholdu ocenění přináší a proč o něj usiloval i letos? Na tyto otázky odpovídal Pavel Mikoška, ředitel kvality maloobchodního řetězce Albert.

Co pro vás znamená již třetí ocenění Národní ceny kvality?

V první řadě je to uznání našeho dosavadního úsilí, které zisku ceny předcházelo. Cena však také představuje závazek, abychom se zlepšovali i nadále. Udělení ceny se zakládá na zhodnocení toho, jak moc se společnost dokázala posunout v oblasti kvality. Již potřetí nám bylo dokázáno, že jsme v onom posunu úspěšní a chceme, aby tomu tak bylo i nadále. Obrovské poděkování za tuto práci patří našim zaměstnancům a také zákazníkům, kteří nás v naší práci inspirují. Národní cena kvality nás zkrátka motivuje nepolevit, dává jasnou odpověď na to, čeho chceme dosáhnout a proč.

Jak se na ocenění podílejí zaměstnanci?

Zaměstnanci mají na ocenění samozřejmě lví podíl, bez nich bychom jej nikdy nezískali. Je příjemné sledovat zvýšení jejich zájmu o ocenění. Zatímco v roce 2011 o Národní ceně ještě téměř nikdo ze zaměstnanců nevěděl, letos už se mě sami několikrát ptali, zda se jejich snaha projevila ve výsledcích hodnocení. Těší nás i jejich dobrovolné zapojování se do projektů a rádi se vší vážností nasloucháme jejich nápadům. Ty následně využíváme ke zdokonalování našich procesů.

Čím jste si podle vás výhru zasloužili?

Hodnocení samotné se zakládá na součtu bodů z devíti kategorií, mapující pokroky společnosti v oblastech jako společenská odpovědnost nebo péče o zákazníka. Maximálně lze dosáhnout 900 bodů, my jsme v roce 2014 získali 557 a letos už to bylo 636. Hodně se nám povedly akce jako Dětská knihovnička nebo U nás na farmě. K posunu ale dle hodnocení nastalo ve více kategoriích, což je přesně to, co chceme - zlepšovat se ve všech oblastech.

Bylo kvůli akvizici prodejen Spar získání ocenění obtížnější?

Akvicize samotná náročná byla, a to ne jen ve smyslu přejmenování a přestavby prodejen Spar. Jejich zaměstnanci se také museli naučit pracovat podle jiného systému, což bylo mnohdy složité. Ale snažili jsme se zachovat ze Sparu vše, co u něj skvěle fungovalo. To jsou například řady výrobků pro zákazníky se speciálními nutričními potřebami – Veggie a Free FreeFrom. Pořád také pracujeme na zkvalitňování nabídky čerstvého masa, k čemuž nás akvizice inspirovala.

Pozorujete mezi zákazníky nějaké změny jejich požadavků?

Rozhodně lze pozorovat jejich stále větší příklon ke kvalitě. Zákazníci se mnohem více zajímají o zboží, které nakupují, čtou etikety a složení. S tím souvisí také vyšší poptávka po lokálních produktech, největší zájem je o české potraviny. Jsme rádi, že zákazníkům v tomto trendu můžeme vyjít vstříc a nabízet kvalitní produkty od místních výrobců.

Jak se tedy vyvíjí spolupráce s dodavateli?

Na pečlivém výběru dodavatelů si zakládáme již řadu let, vždy jsme spolupracovali zejména s českými dodavateli, a to v dlouhodobém horizontu. Samozřejmě máme také dodavatele zahraniční, jejichž prostřednictvím chceme nabídnout zákazníkovi možnost poznat nové chutě a netradiční produkty.

A jaké jsou vaše plány v oblasti zvyšování kvality na příští rok?

Určitě budeme i nadále zdokonalovat naši péči o zákazníka. Jeho spokojenost je pro nás tím nejdůležitějším faktorem. Velký potenciál v rozvoji proto vidíme v motivaci zaměstnanců. Chceme pracovat jako jeden tým, čítající více než 17 000 zaměstnanců, kteří budou díky neustálému vzdělávání přesně vědět, co, proč a jak dělat. Jejich excelentní výkon je totiž to, na čem zákazníkovi při nákupu záleží nejvíc, a proč by se k nám měl chtít vracet.

reklama

autor: red

Odchod do důchodu

Paní Schillerová, přijde mi to, nebo nějak často měníte své názory? Teď tvrdíte, že je pro vás navýšení věku odchodu do důchodu nepřijatelné, ale podle jiných, s tím souhlasili a zrovna vy jste to jako ministryně sama navrhovala - https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/396856-schillerova-chce-zvysi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Už se perou! Před volbami je v komisi dusno. „Uršula“ má problém

8:21 Už se perou! Před volbami je v komisi dusno. „Uršula“ má problém

Ani nenastoupil. Německý europoslanec Markus Pieper měl reprezentovat v EU malé a střední podniky. J…