Sobotka: Ve volbách 2014 jsme čelili politickému marketingu a mediálnímu zázemí ANO. To je výzva

02.03.2015 18:20

Profesionální politický marketing a obrovské finanční a mediální zázemí hnutí ANO jsou pro sociální demokracii velkou výzvou, je přesvědčen premiér a šéf ČSSD Bohuslav Sobotka. Uvádí to ve své zprávě pro stranický sjezd. Za varovné memento v ní označuje loňské komunální výsledky ČSSD v některých dosavadních stranických baštách.

Sobotka: Ve volbách 2014 jsme čelili politickému marketingu a mediálnímu zázemí ANO. To je výzva
Foto: Hans Štembera
Popisek: Premiér Bohuslav Sobotka

Sobotka je přesvědčen, že u komunálních voleb jsou důležité nejen skutečné výsledky politických uskupení, ale i jejich mediální interpretace. "Zejména v tomto ohledu nelze být s celkovým vyzněním výsledků komunálních voleb příliš spokojen," uvádí Sobotka ve zprávě zveřejněné na webu ČSSD. Sociální demokracie získala v komunálních volbách druhý největší počet hlasů i mandátů.

Za bolestnou považuje ministerský předseda zejména značnou ztrátu hlasů pro ČSSD ve statutárních městech, kde výrazně uspělo hnutí ANO. "Nelze se bohužel ubránit závěru, že způsob dosavadní činnosti některých našich primátorů, radních a zastupitelů ve statutárních městech pozitivnímu volebnímu výsledku příliš neprospěl," je přesvědčen Sobotka. U některých komunálních politiků ČSSD je podle něj potřeba hledat rezervy v oblasti kultury komunikace, etiky a transparentnosti přístupu k veřejné správě.

Sebelepší marketing a řízení kampaní stranu nezachrání

Výrazně pozitivněji hodnotí Sobotka podzimní senátní volby, které ČSSD vyhrála i z podle něj nelehké pozice vládní strany. Podotýká, že senátorský klub strany nadále zůstal nejsilnějším klubem v rámci horní komory Parlamentu. Naopak jarní volby do Evropského parlamentu podle ministerského předsedy nelze z hlediska ČSSD, která skončila třetí, jednoznačně interpretovat jako úspěch.

"Ve všech volbách v roce 2014 jsme čelili profesionálnímu politickému marketingu a obrovskému finančnímu a mediálnímu zázemí konkurenčního hnutí ANO," shrnuje pak Sobotka, který tím naráží na fakt, že šéf ANO Andrej Babiš je miliardář a majitel několika médií. "To je pro nás velká výzva, zejména pokud jde o úroveň a profesionalitu našich volebních kampaní a fungování týmu v Lidovém domě."

Na druhé straně ale podle šéfa ČSSD platí, že ani sebelepší marketing a řízení kampaní stranu nezachrání, pokud bude nejednotná, shovívavá k podezřením z klientelismu a korupce nebo bude tolerovat funkcionáře a kandidáty se zpochybnitelnou mravní integritou.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Protiústavní.“ Jana Zwyrtek Hamplová chce umlčení v Senátu hnát výš

21:30 „Protiústavní.“ Jana Zwyrtek Hamplová chce umlčení v Senátu hnát výš

Horní komora Parlamentu se rozhodla sněmovní verzi novely občanského zákoníku ohledně uzavírání part…