Spacáková revoluce v Rakousku? Nová vláda si posvítila na veřejnoprávní TV a rozhlas

14. 11. 2017 14:00

Österreichischer Rundfunk (ORF) je největší rakouskou rozhlasovou televizní stanicí, která má formu nadace. Po nedávných volbách se vyrojily úvahy o zestátnění ORF a novináři už bijí na poplach.

Spacáková revoluce v Rakousku? Nová vláda si posvítila na veřejnoprávní TV a rozhlas
Foto: Hans Štembera
Popisek: Rakouská vlajka

Server rakouského deníku Der Standard přinesl informace o tom, že se u našich jižních sousedů uvažuje o reformě největší rakouské rozhlasové a televizní stanice ORF. Nově se formující vláda lidovců a svobodných zatím zůstává jen u úvah, ale rakouští novináři již dnes bijí na poplach. Pokud by mělo dojít dokonce k privatizaci ORF, podle novinářů by to bylo jednoznačně ku škodě.

Největší rozhlasová a televizní stanice tu podle novinářů není od toho, aby sloužila těm či oněm soukromým subjektům, ale aby sloužila celé společnosti. Stejně důrazně vystupují novináři také proti zestátnění ORF. Největší rozhlasová a televizní stanice tu podle novinářů není ani od toho, aby sloužila jako hlásná trouba politikům, kteří zrovna v zemi vládnou.

Celý článek v němčině naleznete zde. 

Ku škodě by prý bylo také rozdělení ORF. Čísla ukazují, že Rakušané důvěřují zpravodajství televize i rozhlasu. Pokud by tedy mělo dojít k nějakým změnám, tak podle novinářů by mělo dojít spíše k posílení týmu televize i rozhlasu. V poslední době rozhlasový i televizní tým zeštíhloval, ale nároky na rozsah vysílání zůstávaly stejné, nebo se dokonce zvyšovaly, takže redaktoři museli v méně lidech odvést více práce. A zvláště před volbami prý novináři odvedli velké množství práce. Rakušané mají za to, že to byla práce kvalitní. V celoevropském měřítku se ORF těší opravdu velké důvěře občanů.  

Stojí za připomenutí, že i v Česku se čas od času objeví debata o privatizaci České televize. Diskusi otevřel např. někdejší spolupracovník exprezidenta Václava Klause Ladislav Jakl nebo bývalý člen Rady pro televizní a rozhlasové vysílání Petr Štěpánek. O zestátnění České televize mluví poslední dobou především předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie. Ostatní čeští politici Okamurův návrh však okamžitě smetli ze stolu.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: mp

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

"Ruský špion", který kul pikle s europoslancem Štětinou a prezidentem Zemanem. Nyní promluvil pro PL

4:42 "Ruský špion", který kul pikle s europoslancem Štětinou a prezidentem Zemanem. Nyní promluvil pro PL

PŘÍBĚH Cizí špion, donašeč Kremlu. Tím se pro většinu českých médií stal známý ruský novinář Vladimi…