Nejvyšší růst tržeb opět zaznamenal prodej zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby, a to o 26,9 procenta. Tržby za prodej nepotravinářského zboží vzrostly meziročně o deset procent, za prodej pohonných hmot o 5,7 procenta a u potravin o 3,5 procenta.
Domácnosti se už nebojí utrácet
„V maloobchodě se projevuje, že domácnosti se již nebojí utrácet, což se odráží i na poklesu míry úspor. Spotřebitelé vnímají lepšící se vyhlídky a snižují tak své opatrnostní úspory. Vede je k tomu klesající nezaměstnanost a rostoucí počet nových pracovních míst,“ uvedl analytik Komerční banky Viktor Zeisel.
Podle ekonoma ČSOB Petra Dufka nelze zapomínat ani na efekt meziročně levnějších pohonných hmot. Podle něho díky tomu v peněženkách domácností zůstane navíc zhruba devět miliard korun, které rovněž s největší pravděpodobností navýší letošní reálnou spotřebu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk