Šest a půl kilometru dlouhý tunel je prostorný a osvětlený. Podle odborníka Petra Bouchnera je Blanka velkorysá, co se týče bezpečnosti a přehlednosti. Zároveň se však odhaduje, že náklady na provoz Blanky v kategorii svícení budou kolem 200 milionů korun. Osvícení je podle profesora Dopravní fakulty ČVUT Pavla Přibyla v Blance osazeno i proto, aby nevznikal efekt černé díry, kdy řidiči někdy bourají kvůli přejezdu z ostrého slunce do tunelu.
Stěny tunelu jsou vyzdobeny okrovými kachlíky, prostor je tak pocitově podle MF Dnes větší a jasnější. „Takovou barvu obkladů jsme tehdy zvolili, protože v tunelu je načervenalé osvětlení sodíkovými výbojkami, a to má jednu nepříjemnou vlastnost: Mění chromatičnost barev ve prospěch teplých odstínů. Proto jsme museli vybrat teplé zabarvení béžové,“ uvedl architekt tunelu Martin Smrž.
Tunel je navíc rozdělen na tři části, a to i barevně, čímž se řidič může snadněji zorientovat. Modrá barva symbolizuje podjezd pod Vltavou, fialová Hradčany a oranžová Střešovice.
autor: vef