Boj mezi primátorem Tomášem Hudečkem (TOP 09) a Svazem provozovatelů venkovní reklamy (SPVR), za kterým stojí BigMedia, se táhne několik týdnů. BigMedia přelepila volební billboardy Hudečka bílým papírem 11. září. Podle nich postavila TOP 09 v Praze reklamní panely větší než šest metrů čtverečních, které povolují nové předpisy, a navíc porušují zákon. Podle firmy nemají například stavební povolení, posudek statika a povolení odboru dopravy. Hudeček to odmítl.
Na vrácených billboardech se však objevil odkaz na zmíněný dopis Schwarzenbergovi. Ten v minulosti mimo jiné například řekl, že některé firmy se domnívají, že jejich zájmy jsou nadřazeny předpisům. To firma v dopise dementovala.
Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun
Firma před časem rovněž spustila kampaň „Pražane, i ty přicházíš o peníze", v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux. Další plakáty odkazují na internetovou stánku www.prahapodlehudecka.cz, kde svaz kritizuje stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních.
Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové billboardy, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit.
Primátor již dříve s kritikou nesouhlasil, je prý založena na lživých údajích. Považuje ji za nedemokratický zásah do voleb.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr, čtk