To je ale nadílka. Počet televizních stanic se za dvacet let zčtyřnásobil

02.02.2014 21:00

Počet volně dostupných stanic České televize, Novy a Primy, tedy největších televizních skupin v Česku, se za uplynulých dvacet let téměř zčtyřnásobil. K původním ČT1, ČT2, Nova a Prima postupně přibyly tematické kanály jako ČT24, Nova Cinema či Prima Cool.

To je ale nadílka. Počet televizních stanic se za dvacet let zčtyřnásobil
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ovládání od televize

V roce 2009 navíc začala vysílat i TV Barrandov, která spolu s dalšími plody tuzemské digitalizace nabídku hlavních televizí dále doplnila. Nové programy sice znamenaly rozšíření nabídky pro diváky, samotné televize ale začaly pozorovat pokles sledovanosti původních kanálů a zjišťovaly, že výkony z počátečních období se jim jen stěží podaří zopakovat.

Uvádění dalších stanic tak umožnilo alespoň zachovat sledovanost na co nejvyšší úrovni v rámci celé skupiny. Televize rovněž mohly využít spolupráci více programů při nabídce reklamního prostoru zadavatelům.

Z komerčních stanic s prvním „přírůstkem" přišla Nova, která v prosinci 2007 spustila kanál Nova Cinema, zaměřený na vysílání seriálů a filmů. Postupně pak přibyly Fanda, Smíchov a loni Telka. Tato strategie Nově pomohla jako jediné navýšit loni celkový podíl na trhu, a to v obou hlavních cílových skupinách, 15-54 let a u diváků nad 15 let.

Prima začala svou rodinu rozšiřovat v dubnu 2009, kdy spustila kanál Prima Cool, o dva roky později Prima Love a loni Prima ZOOM, který v sobotu oslavil rok od svého spuštění. Veřejnoprávní ČT loni k předchozímu zpravodajskému a sportovnímu kanálu přidala dětskou televizi Déčko a kulturní ČT art, jež ale zatím sdílejí stejnou vysílací frekvenci.

Pokud se chystá nějaká nová stanice, televize o ni mlčí

Z veřejných prohlášení velkých televizí zatím nevyplývá, že by divákům v dohledné době měly nějakou další tematickou stanici nabídnout. Televize Nova, která si v tomto měsíci připomíná 20 let od začátku vysílání svého hlavního kanálu, sice v uplynulých dnech avizovala divácké překvapení, podle informací ČTK ale o nový program nepůjde.

Celoplošné vysílání tak zatím rozšiřují pouze menší hráči. V posledním roce se tak zformovala například trojice hudebních stanic Óčko, které jsou součástí mediální skupiny MAFRA. Loni se také přeskupila televizní skupina podnikatele Radima Pařízka pod názvem Pohoda. Druhý program by v dohledné době měla získat i hudební stanice Šlágr TV.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam, čtk

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…