O nové podobě brněnského nádraží se intenzivně diskutuje posledních deset let, kdy město začalo prosazovat odsun nádraží o zhruba 800 metrů jižně, do místa nynějšího dolního nákladového nádraží. Tato varianta ale narazila na odpor části veřejnosti a občanských sdružení, kterým vadí odsun nádraží z centra města.
Nárůst odporu části veřejnosti od roku 2002 připouští i Ministerstvo dopravy, které nyní čeká na výsledek studie proveditelnosti. Ta umožní porovnat obě varianty, tedy variantu odsunu nádraží i variantu ponechání nádraží v centru města pod Petrovem. V potaz by podle ministerstva mělo být vzato budoucí rozšiřování brněnského železničního uzlu o vysokorychlostní železniční tratě, ekonomické vyhodnocení nákladů a přínosů obou variant, dopad na městskou dopravu v Brně a veřejnou dopravu v Jihomoravském kraji. Studie by měla být hotová napřesrok.
Otázka modernizace vlakového nádraží se v Brně řeší už skoro 100 let. Ve hře jsou dvě varianty výstavby nádraží. Jedna by je posunula o 800 metrů dál k řece naproti Zvonařce, druhá o 150 metrů pod Petrov. Obě varianty by stály kolem 20 miliard korun, které by měla z velké části pokrýt Evropská unie. K přesunu nádraží by se napřesrok na podzim měla v referendu vyjádřit i veřejnost.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk