9.9.2010 23:03 - Čtvrteční diskusní pořad "Máte slovo" byl velice bouřlivý. Tarifní platové tabulky státních zaměstnanců je nyní velice ožehavé a diskutabilní téma. Ministr práce a sociálních věcí, zaměstnanci jak státní tak soukromé sféry a odbory mluvili o aktuálních problémech, které je trápí.
Diskuse k článku
Nový příspěvek
Redakce serveru nenese odpovědnost za obsah diskusních příspěvků čtenářů.
Redakce si vyhrazuje právo mazat či zkracovat texty naplňující skutkovou
podstatu trestného činu hanobení rasy, národa a přesvedčení, či příspěvky
obsahující vulgární výrazy a urážky.
Tarifní plat, , 11.9.2010 1:16:42
Tarifní plat dává zaměstnanci alespoň nějakou jistotu příjmu, podle kterého si dopředu může plánovat své výdaje. Jestliže se uzákoní to, že výše výplaty bude závislá pouze na nadtarirní složce (osobní ohodnocení nebo odměny), v podstatě zaměstnanec nebude na začátku měsíce vědět, jakou bude mít výplatu na konci - jestli se nad ním pan šéf smiluje a něco mu přidá, nebo se mu náhodou neznelíbí a půjde domů s holým a podle návrhů pana Drábka pěkně oškubaným základem. Demagogické kecy tohoto pána - že může dostat na odměnách až 200 % byly fakt spíš k pláči, než k smíchu. Jestliže potřebují ušetřit nějakých 6 miliard (a proto se tohle dělá), tak ty peníze jednotlivé rezorty na navýšení nadtarifní složky prostě nedostanou a lidé spadnou pěkně na h..u. Co to udělá s rozpočtem v rodinách, kde jsou oba státní zaměstnaci a mají děti, platí třeba hypotéku na byt, s tím už si naše vrchnost hlavu neláme.U zaměstnanců v předdůchodovém věku se tato "úprava" platu promítne i do výše jejich důchodu.Jinak řeč pana Drábka, že nelze nikoho diskriminovat na platu s ohledem na jeho věk - když prohlásil, že není důvod, aby mladší zaměstnanec měl nižší plat jenom protože je mladý a nemá zkušenosti, platí i opačně. Jenom proto, že je člověk starší, tak se mu sníží plat - cožpak letitou praxí podává horší výkon? V té debatě se to točilo hlavně kolem zdravotnictví,ale když se vezme například školství - tak učitel, který učí 20 let a bude zaučovat čerstvého absolventa PF bude na tom platově stejně, jako on. Prostě v dnešní době se preferuje mládí a staří ať se jdou asi zakopat. Tohle všechno, co tahle vláda dělá směřuje jen k rozeštvávání jednotlivých vrstev obyvatelstva proti sobě, protože pokud se budou lidé mezi sebou rafat, budou s námi zametat podle svých potřeb a z lidí dělat otroky závislé na libovůli šéfa.Málokterý šéf odměňuje podle výkonu, ale podle toho, jak mu lezou do zadní části těla nebo mu budou donášet a co si budem povídat, doba je zlá a pokud to budou ještě takhle rozeštvávat, budou lidi na sebe ještě horší a každý se bude snažit pro sebe vytěžit maximum. Stačí si občas přečíst názory pod některými články - mladí proti důchodcům, důchodci proti rodinám s dětmi a naopak, zaměstnanci soukr. sektoru proti státním a lidi se žerou proti sobě. A vrchnost se nám všem směje do obličeje a mne si ruce, protože si mohou dělat co chtějí. A až se takovému množství státních zaměstnanců sníží o tolik platy, nebudou mít na nic jiného, než na zaplacení nejnutnějších výdajů, podnikatelé a živnostníci nebudou mít tržby a budou propouštět nebo snižovat mzdy, takže ti, co se dnes radují, jak se těm nenáviděným st. zaměstnancům sníží platy, pak svezou s nima.Už 20 let si pořád utahujem opasky, pořád nějaké balíčky a batohy, a ve st. kase je pořád vymeteno. Jen naše vrchnost se má pořád lépe a lépe, té se nějaké šetření nedotýká.A pan Drábek se chová opravdu jak dráb.
Re:Tarifní plat, , 1.10.2010 15:51:00
Souhlasím svaším článkem.Ale ta štvanice teprve začne.To co vládá dělá a připravuje,teprve poznáme.Ministr John už skupuje policisty na vedoucí místa,kteří se dají koupit proti odborům a stavkujícím.Vláda si na tabulky nedá šáhnout,protože jsou skorumpování sponzory.VIZ EPG,OKD a podnikatélská komora.
Navrhuji minimální tarif i u poslanců, , 11.9.2010 0:31:09
Raději nesleduji. Snadno se rozčilím. Ale už vidím v barvách, jak se bude pracovat v prostředí, kde se budou lidé vzájemně hlídat. Jak budou putovat udání na mladé sekretářky kvůli pravdivým, či smyšleným vztahům na pracovišti. Už vidím ochotu lidí vyjít si vstříc.
Nejspíše by bylo fajn hodnotit finančně poslance určitým základním tarifem (např. 20 tis.) a zbytek by byl dorovnáván jejich účastí na jenáních, aktivitou v návrzích a při hlasování.
Nemluvím o rozumných návrzích, které by postavili tento stát na nohy.
Jilkovou sleduji velice mimořádně a většinou né do konce, , 10.9.2010 18:32:04
Je to pavlačové, Vondrova řvala a vůbec si nepřipustila,přezaměstnanost hlavně na úřadech a hlavně jeho zbytečných institucí!Tabulky bych nechal ve zdravotnictví a školství,možná upravené,ale u škrábalu žádné!Kdopak z vás pracujíci v soukromé firmě má jistý platový postup?Nikdo!Jen opravdu schopný má královský plat.Ale musí za ním být vidět kus práce.A ještě ta dáma z ústavu jaksi opominula,že tam jsou pěkné příplatky,za obtížnost za noční za soboty a neděle a za obtížnost/Vím to od kolegyně,pracuje tam jeji matka/
Pořad paní Jílkové, , 10.9.2010 14:11:40
sice patří k těm jejím slabším, nicméně ukázal, že tento stát je velmi drahý za "služby" které poskytuje. Státní správa je docela karikatura, justice neexistuje, legislativa tvoří solidní chaos pročež mi není jasné, za co berou státní úředníci vůbec nějaké peníze. Problém je v tom, že tato vládní sestava tvořená víceméně ze společenské spodiny není schopna navrhnout natož realizovat reformu čehokoliv. Snad později se objeví nějací schopní vládní manažeři ... ale toho se asi nedožiju.
Re:Pořad paní Jílkové, , 10.9.2010 16:41:03
Sama píšete, že legislativa tvoří solidní chaos.Touto legislativou se musejí úředníci řídit.Např. formuláře na daň z příjmu se mění téměř každoročně.Další novela se chystá příští rok atd. Všechny ty změny mají úředníci zvládnout.
Mám sto chutí, , 10.9.2010 11:42:59
Udělalo by mě obrovskou radost tomu patolízalovi Drábkovi vylepšit ten jeho hnusnej ciferník!! Ale jinak si lidi pitomí za všechno můžou sami. Proč volili tuhle sebranku? Ať se aspoň přiznají ti stěžovatelé, že si zvolili tohodle soudruha, proti němuž nyní křičí a hrozí stávkami?
Re:Mám sto chutí, , 10.9.2010 13:47:47
Hlavně aby aspoň teď prozřeli a postavili do senátu opozici, aby poslancům všechno svinstvo neprošlo.
Drábek= dráb, , 10.9.2010 10:04:19
Tenhle dráb -drábek je hlupák na své místě,sám leta přisátý na státním cecíku,dnes poučuje jak hodnotit pracovníky ve státní správě a nebo pacených z veřejných peněz. Pamatujeme se jak to bylo? Zhruba 90% základní plat a 10% pohyblivá složka. Systém odměňování spočíval v tom, že každá práce úřednická nebo dělnická byla ohodnocena platovým tarifem,bez ohledu na to kdo ji vykonává a nezáleželo na věku. O takové místo po uvolnění úředník mohl požádat,ale musel prokázat svými předešlými schopnostmi,že agendu zvládne. U dělnických profesí musel pracovník tyto schopnosti prokázat tím,že u zkušební komise prokáže - předvede vyrobení náročnějšího výrobku či služby v určitém časovém horizontu. Rozhodně takovýto způsob odměňování byl čistší než cokoliv jiného a zabránilo se tak ve většině případů zneužívání systému nadřízenými i šikanování podřízených. Toto se ovšem dnes moc nehodí, jak by se dnes zaměstnávli přednostně členové rodin a známí, či známí známích. Úředníků je tolik proto,že se 20let vytvářely teplé pelíšky pro příznivce těch, co byli zrovna u moci a nic se nezměnilo, ani když přišla nová politická garnitůra. Všichni v té době už něco dlužili všem a všichni dohromady na sebe věděli moc špíny. Systém ruka ruku myje. Tento Gordický uzel je nutné zozetnout a to mohou udělat jen občané zespodu, nikoli sama prohnilá Státní správa od vlády počínaje a konče posledním úředníkem na obci !!!!!!!!!
Není to trochu jinak?, , 10.9.2010 9:59:25
Že státní správa je veliká, o tom nikdo asi nepochybuje. Že je neefektivní taky. Šéf bude odměňovat podle výkonu je správné a že mu lidi polezou do prdele je trochu mimo, protože když nebude odměňovat opravdu podle práce ,tak poletí on. Asi je to podle některých nelogický. A jedna důležitá otázka. Kdo vytváří v tomto státě hodnoty? Státní byrokracie určitě NE. Co z toho plyne, že odměny státních zaměstnanců by měly kopírovat výkon ekonomiky.
Zavádění feudalismu, , 10.9.2010 9:41:14
Drábek má správné jméno. Není to jen Drábek, ale dráb, ve službách novodobých mocipánů bez skrupulí. V debatě působil naprosto otřesně. Jeho mantry a naprostá odtrženost od reality byly neuvěřitelné.
Základem je nepochopení, , 10.9.2010 8:02:41
rozdílu mezi výrobní a státní sférou. U výrobce funguje trh, aby byl efektivní. Státní sféru řídí politici, bez ohledu na potřeby. Proto jsou potřeba platové tabulky. Tím se zvyšuje nezávislost úředníka na šéfovi, samozřejmě relativně. Tento systém je ověřen, že funguje v mnoha státech světa. Snaha jej změnit, může znít populisticky dobře, ale v praxi nefunguje. V soukromé společnosti okamžitě vymění šéfa, pokud mají někoho lepšího - to ve státní správě nefunguje. Pochopte, problém není v zaměstnancích, ale v tom, zda jsou efektivně řízeni.
To jsem asi viděl něco jiného !, , 10.9.2010 7:56:57
Že by se pan ministr klidně usmíval ? Možná přihlouple, to ano !
Re:To jsem asi viděl něco jiného !, , 10.9.2010 8:38:41
Mě pobouřila reakce pana Drábka na připomínku onoho odboráře, který mu připomněl výrok šéfa americké obchodní komory, že by měla vláda ušetřit především při potírání korupce, neboť právě v této oblasti nám utíká strašná spousta peněz. Začal se vymlouvat na zelené, že to prý oni zavedli cosi, klvůli čemu nelze zadávat státní zakázky firmám, jejichž akcie jsou obchodovatelné na burze. Zelení sice zavedli solární elektrárny a mají vinu na drahém výkupu elektřiny z nich, ale o shora zmíněném zadávání státních zakázek mi v případě zelených nic takového není známo. I kdyby to však pravda byla, co pro pána krále tak strašně bránilo a brání tento stav změnit? Zdalipak tato argumentace má předznamenávat onen proklamovaný boj proti korupci? Onen odborář správně připomněl, že zněnit Zákoník práce šlo hned a byl také hned první na ráně. Zde nějak problém nebyl.
akcie jsou obchodovatelné na burze, , 10.9.2010 8:52:17
a kdopak nám nejvíc vyje proti akciím na majitele???
a akcie obchodovatelné na burze nejsou nic jiného...
Re:akcie jsou obchodovatelné na burze, , 10.9.2010 9:34:15
Opravdu nevím. V této oblasti se nevyznám.
Re:To jsem asi viděl něco jiného !, , 10.9.2010 8:17:14
A minimálně ke konci pořadu se neusmíval už vůbec. To už mu zmrzl úsměv na rtech. Mě na jeho místě by také do smíchu nebylo.
Demokraticky zku.veny stat - kde sme to dosli:korupce,tunelovani,sikana v praci, vydirani ......., , 10.9.2010 7:54:27
Az bude muset podrizena sekretarka nebo ucetni plnit povinnosti sefa v posteli nebo na stole se nechat svlekat, tak pochopi zenske v jakem zkur.enem state zijeme. A Kalousek Vam neda ani odstupne jak date vypoved aby ste nezila ve stresu a sikane
Zásluhy podle věku jsou zcela špatně..., , 10.9.2010 7:36:43
Jedinou cenu má praktická dovednost a zkušenost. A automaticky neplatí, že starší je šikovnější a zkušenější. To může tvrdit jen blbec nebo někdo, kdo má vyšší věk, ale chybí mu um nebo právě ta zkušenost odvíjející se nejen od počtu případů, ale i ne umu.... Takže žárlivci a závistivci ať jdou do říti...
Re:Zásluhy podle věku jsou zcela špatně..., , 11.9.2010 1:29:23
To máte pravdu, ale platí to i opačně. To, že je mladý neznamená, že pracuje lépe - nějakou dobu snad na zapracování a získání zkušeností potřebude. Nebo snad chcete tvrdit, že čerstvý absolvent školy (ať už středoškolák nebo vysokoškolák) má stejsné znalosti o problematice oboru, do kterého nastoupil jako ten, kdo v něm pracuje 10 a více let? A u zdravotnického personálu - lékařů a sester to platí dvojnásob.
Re:Zásluhy podle věku jsou zcela špatně..., , 10.9.2010 7:59:43
A co jako? I tak si za tím stojím. Stáří není proč odměňovat. Ani mladí....
Je správné hodnotit pouze um, zkušenosti a pracovitost. Samozřejmě u starších je potřeba respektovat, že už nejsou tak výkonní úměrně věku.
A případně hodnotit moudrost. Ale té je čím dál méně i u těch starších....
Navíc zdaleka vždy neplatí rovnice, že stáří je moudré.
To jsou prostě fakta, na která můžete žárlit, můžete ze závisti lhát a mluvit jinak, ale na pravdě se nic nezmění.
To, s tím věkem není pravda, , 10.9.2010 6:47:55
Existují tabulkové platy. Pro jakékoli místo je nutná příslušná kvylifikace. Věk nerozhoduje. Pan odborář lže.
Re:To, s tím věkem není pravda, , 10.9.2010 7:58:09
Tak proc delaly u soukromnika se mnou 2 vyucene v ucilisti soustruznice!!!! ucetni a nevedeli ani co je " Den zdanitelneho plneni" Hlavne ze mazali med kolem huby sefum, chodily s naondulovanym kvetakem na hlave a meli vyssi tarifni tridu nez ucetni s praxi pres 10let a s maturitou !!!!!!!!!!!!! Jeji vada byla ze se lisila od normalu
NO ANO, , 10.9.2010 6:27:39
Pokud si politikusové neříznou do vlastního masa, neodsoudí minulé přehmaty v tvorbě zákonů a předpisů, neomezí svoji hamižnost a nepřistoupí ke skutečnému potírání klientelismu a korupce i se zpětnou platností a zřejmě i k prokázání původu majetku u prudce vzniklých zbohatlíků, pak nespokojenost přeroste v odpor, který bude po radikálním zdražení nájemného, energie a jiného - masový.....
Zoro, , 10.9.2010 6:26:38
Zoro, Vám bych chtěl dělat chvíli šéfa podle nových pravidel, které se chystají - do týdne by jste držel hladeocku před Hradem. Akle vážně - Drábek v diskuzi řekl, že 55 letá uklízečka má ze zákona o polovinu větší plat než 25-letá -zajímá mě kde na tom byl. To by znamenalo, že všdchny uklízečky by měly podat žalobu na své zaměstnavatele
o zvýšní platu a měly by vyhrát . Nebo, že by byl Drábek lhář - to druhé je pravda.
otroci.., , 10.9.2010 1:44:30
otroci dělali za stravu a bydlení,na to mít nebudeme...slušný základ je důležitější,než pohyblivá složka platu-za posledních 12 let nám jí jen snižovali!
osobní hodnocení se už nyní většinou rozdává podle výsledků rektálního alpinismu a když všem stejně(absolven-zkušený lékař),proč se všichni papaláši nechávaj léčit zkušenými lékaři?
Lidé necháte ze sebe udělat novodobé otroky?, , 9.9.2010 23:45:12
Mě se hlavně líbilo jak se ministr vymlouval, že poslanci si nemůžou sundat platy o 10% natož o 30% jak mu tam navrhovali zdravotníci, co se získá tím, že nebudou platové třídy? Akorát to, že budou muset lidé lézt šéfovi do kaďáku aby se náhodou neznelíbili a on jim pak nedá žádnou pohyblivou složku a oni půjdou domů s pár korunami. Fuj tady je vidět, že z lidí opravdu chtějí udělat novodobé otroky.
Re:Lidé necháte ze sebe udělat novodobé otroky?, , 10.9.2010 8:01:55
Spise budou muset "" šoustat se sefem"" (pisi to hrube ale aspon si politik co to cte uvedomi vaznost situace. Oni totiz ziji mimo realitu) Republika je v peknem hnoji.
Lide jsou spodina spolecnosti ktera musi se plazit pred politiky a milionari. Probudte se !!!!!!
Re:Lidé necháte ze sebe udělat novodobé otroky?, , 10.9.2010 9:34:07
Chápu že jsou Kalousek a Nečas mimo realitu, ale Drábek donedávna byl "řadový" člověk. A najednou zblbnul nebo byl někým přitlačen a podílí se na tomhle nesmyslu. Souhlasím se snižováním počtu úředníků ale se změnami tabulek ne, neboť to bude šéfy zneužíváno k šikanování podřízených. A to snad nechceme.
Re:Lidé necháte ze sebe udělat novodobé otroky?, , 10.9.2010 6:20:59
Šéfové jsou přece objektivní a vědí, jak kdo pracuje. V tomto smyslu se vyjádřil pan Drábek. Nelze o tom pochybovat při vzpomínce na pana Nečase a pí Nagyovou. Nebo, že by pan Nečas nebyl objektivní?
Re:Lidé necháte ze sebe udělat novodobé otroky?, , 10.9.2010 13:24:49
Takže podle Drábka ten stejný a samý šéf, co dnes se dnes nedokáže zbavit úředníka, co údajně pořádně nepracuje (jak tvrdí většina diskutujících po českých serverech), tak ten samý vedoucí bude zítra přidělovat osobní ohodnocení podle kvality práce? Necítíte v tom trochu rozpor? A o měření kvality práce Drábek neřekl nic.
Re:Lidé necháte ze sebe udělat novodobé otroky?, , 10.9.2010 5:13:27
máte komoušské představy. Asi byste chtěl aby zaměstnanci byli na šéfovi nezávislí a měli tabulkové platy, což by dovolovalo úředníkům se ještě více fsocialisticky flákat. Je třeba nastavit taková pravidla, aby i státní vyžírkové museli odvádět pořádný výkon, když už se nán rozrostli do neuvěřitelných počtů. osobně bych od pravicové vlády očekával, že zredukuje počet úřednických míst ve státní správě nejméně o 50%. To by ti ostatní pěkně zvýšili úsilí a nekašlali na občany tak okatě. Při současných luxusních platech ouřadů není důvod aby měli jiné podmínky než v sektoru, kde si lidé na svůj plat musí skutečně vydělat.
Re:Lidé necháte ze sebe udělat novodobé otroky?, , 10.9.2010 7:55:27
Komunisté taky tvrdili, že jedině dělnická třída vytváří hodnoty a ostatní jsou příživníci a flákači ! A posílali úředníky do výroby ! Jste úplně stejný trouba a přitom argumentujete stejně jako komouši ! Ale to přes svoji tupost nepoznáte !
Re:Lidé necháte ze sebe udělat novodobé otroky?, , 10.9.2010 9:36:56
přesně tak, tihle troubové kdysi tleskali komunistům, dnes Kalouskům a Drábkům. Podstatou je rozeštvat lidi mezi sebou aby se nezmohli na odpor a potom je ovládat a ždímat. Nic nového pod sluncem.
Re:Lidé necháte ze sebe udělat novodobé otroky?, , 10.9.2010 10:13:17
Chystané demonstrace 21.9. by se mělo zúčastnit co nejvíce lidí, nejen zaměstnaci st. správy. Chtějí nás oškubat všechny, tato vláda je vládou likvidační.Revoluce by ale už neměla být sametová.Lidi, to si přece nenecháme líbit.
Re:Lidé necháte ze sebe udělat novodobé otroky?, , 10.9.2010 10:27:48
úplně s vámi souhlasím.
To co se v dnešní době děje je fakt hrůza. Já jsem sice v důchodu, ale nemůžu se dívat na takový "bordel".

