Zákazník, který v restauraci nedostane účtenku, si může na „udavačském webu“ Ministerstva financí postěžovat a k podnikateli dorazí kontrola z finančního úřadu. Existuje ovšem ještě jedna cesta, jak může zákazník podnikateli řádně znepříjemnit život. Restauratér musí předat zákazníkovi účtenku a ten si pak může ověřit, zda patřičné informace o jeho obědě dostaly i příslušné úřady. Pokud se ukáže, že nikoli, živnostníka opět čeká kontrola.
„Funkce ověření účtenky funguje, informace z ověřování účtenek se budou analyzovat a mohou sloužit jako podklad pro další prošetření správce daně,“ uvedla serveru Echo24.cz Petra Petlachová z Generálního finančního ředitelství.
Pokud se ověření účtenky nepovede napoprvé, zákazník je vyzván, aby si údaje z účtenky překontroloval a zadal je správně. Pokud se však ověření účtenky nepovede ani napodruhé, zákazník už není vyzván k ničemu. Finanční úřady ovšem zaznamenají podnět a mohou si na podnikatele dojít „posvítit“. Stačí k tomu třeba nepřesné zadání adresy restaurace, díky kterému se nepodaří vydání účtenky ověřit.
„Udávání hospodských, kteří nevydali účtenku, přitom Čechy očividně baví. Od ostrého startu ve čtvrtek o půlnoci obdržela finanční správa už přes 130 oznámení o nevydaných účtenkách. Kolik lidí se snažilo neúspěšně ověřit účtenku a také eventuálně podnikatele nahlásilo, finanční správa podle Petlachové v tuto chvíli neví,“ uzavírá server.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp