Známý ekonom, bývalý šéf vinohradské nemocnice, diplomat a exnáměstek ministra dopravy, bývalý ředitel Technické správy komunikací hlavního města a řada dalších významných manažerů a osobností bude tvořit kandidátku strany Motoristé sobě.
Nový subjekt plánuje nejen vrácení pražských silnic do podoby, která zajistí plynulou dopravu, ale také revoluci v městské hromadné dopravě. Půjde například o bezplatné metro a výrazné zlevnění ročních lítaček, což prý zase povede ke znásobení jejich prodeje, a tedy nezpůsobí to díru v rozpočtu. „Pak už si roční lítačku bude moci dovolit skutečně každý. Všechno máme do detailů spočítané,“ podotkl šéf Motoristů Petr Macinka.
„Automobilová doprava je nejpalčivějším problémem, který naše hlavní město sužuje. Ukázalo se, že žádná z relevantních politických sil se nehodlá tomuto stylu vládnutí vzepřít, proto jsme založili politickou sílu pro nadcházející komunální volby Motoristé sobě. Chceme ukončit vládu nefunkčních experimentů, v jejichž čele stojí mládenci postrádající jakoukoli autoritu a životní zkušenost. Nám se podařilo sestavit tým skvělých osobností, které vynikají ve svých oborech a představují to nejlepší z manažerských a odborných pozic. Tyto osobnosti nabídneme pražským voličům,“ zdůraznil Macinka v počátku úterní tiskové konference v observatoři Žižkovské věže.
Podle jeho slov mohl vznik strany Motoristé sobě v počátku připomínat určitou formu recese. „My ale chceme prostřednictvím našeho týmu expertů ukázat, že recesí je to, co se na pražském magistrátu odehrává nyní. Chceme zastavit šikanu řidičů. Navrhujeme dvě roviny. Ta první je v tom, že budeme bourat všechny bariéry, které pražským řidičům nakladly do cesty zuřiví fanatici pod vedením náměstka pro dopravu Scheinherra. Uděláme revizi všech cyklopruhů, kterými je Praha poseta a hodláme je smazat. Odstraníme všechna zbytečná značení, lesy plastových sloupků, což jsou ohyzdnosti, které v zimě jen komplikují silničářům práci. V této oblasti je klíčový náš kandidát číslo 3 Mojmír Mikuláš, inženýr a expert na pražskou dopravu, který bude exekuovat proces bourání bariér, zlomyslností a škodolibostí, které nám cyklistické vedení magistrátu dává do cesty,“ popsal.
Garantem provádění těchto opatření by za Motoristy sobě měl být Petr Smolka, bývalý předseda představenstva a generální ředitel společnosti TSK Praha, který kandiduje na sedmém místě. „Je to člověk, který vedl z našeho pohledu nejdůležitější pražskou městskou firmu. Rozhodně ví, co se dá a nedá udělat,“ uvedl Macinka.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka