Uf. Kauzu „černoch v Lidlu“ odnesl Barack Obama, vyjádřil se i syn Petra Nečase

5. 1. 2017 9:27

Kauza černošského modela, kterého společnost Lidl umístila do svého reklamního letáku a vzbudila řadu negativních reakcí, pokračuje i dnes.

Uf. Kauzu „černoch v Lidlu“ odnesl Barack Obama, vyjádřil se i syn Petra Nečase
Foto: Marek Černoch
Popisek: Marek Černoch

Vyjádřil se k ní například syn expremiéra Petra Nečase Ondřej. Kauza Lidl je podle něj jen začátek. „Co vše na nás ještě agenti multikulti z Brusele, neziskovek a německé diskontní velkoříše chystají?“ zeptal se ironicky. A zároveň si odpovídá. „Americký prezident bude sídlit v Černém domě. Martin přijede na černém koni. Předsedou lidovců bude Pavel Černobrádek. V podhradí Okoře bude se šerifem dovádět černá paní. Přečtete si Černého tesáka od Londona a Černou nemoc od Čapka. Extraligu vyhrají Černí tygři Liberec. Slavíka zase vyhraje Lucie Černá,“ zmiňuje například. Uvádí i to, že leukémie bude postihovat černé krvinky či že Svaz lyžařů vyhlásí Krále černé stopy.

„A invazi imigrantských hord se nakonec vzdáme máváním černou vlajkou. Varujte své přátele i všechny slušné Čechy,“ uvedl.

Facebooková stránka Radio Jerevan pak přinesla dvě nové fotomontáže. 

Majitel humoristické skupiny Petr Viktorýn pak na Facebooku napsal, že je mu úplně jedno, jestli je na letáku černoch, Asiat nebo cikán, pokud jde o tematickou reklamu na banány. „Je-li to ovšem jen propagandistický marketing, kdy se nám snaží lidskoprávní narovnávači ukázat, že ‚takto vypadá v Česku typický zákazník Lidlu‘, je to jen primitivní populismus nebo ještě primitivnější hra na Oliviera Toscaniho – art direktora reklamních kampaní společnosti Benetton, které byly úmyslně postavené jako rasový a ‚barevný‘ kontrast, jejž značka ‚spojuje‘,“ popisuje.

Firma Lidl by podle jeho názoru zřejmě potřebovala sjednotit svou marketingovou politiku, protože po tolika letech na českém trhu je stále spotřebitelsky „nezařazená“. „Původní koncept diskontní prodejny s rádoby ‚dovozovým‘ zbožím vystřídal koncept ‚Lidl je levný/levnější‘, ‚Lidl – správná volba‘, pak se začal Lidl prezentovat jako ‚low-cost lahůdkářství‘, ‚přátelská prodejna rodinného typu‘ a nyní se pokouší o oslovení multikulturalistů? Reklama by měla být správně ‚cílená‘ na zákazníka. A mne osobně by v této souvislosti zajímalo měření prodeje deodorantů Old Spice – dle reklamy určených pro ukřičené svalnaté černochy? Asi ne, je to deodorant pro všechny, ale monotematická reklama nám podvědomě výrobek fixuje úplně jinak,“ uvádí Viktorýn.

„Stejně tak si nedokážu představit, jak nějaká důchodkyně doma ukazuje leták z Lidlu svému manželovi se slovy ‚Pepo, ta mikina by ti slušela‘. Pro mne to tedy není rasismus, ale jen nezvládnutá podpora prodeje, která zavání multikulturním populismem a touhou jet na in-vlně, která beztak Lidl nevyvede ze slepé uličky low-cost pelmelu,“ uzavřel.

Server Britské listy pak přinesl text Borise Cveka, jemuž podle jeho slov hysterie Čechů nad černochem v reklamě připomněla myšlenku, jak zamlada vypadal pradědeček Alexandra Sergejeviče Puškina. „Jmenoval se Abram Petrovič Hannibal,“ připomíná Cvek a uvádí jeho zřejmě černošský původ. „Hugh Barnes ve svém životopise Hannibala píše o jeho přátelském vztahu s Voltairem, který ho nazval ‚černou hvězdou osvícenství‘,“ zmiňuje například. Sám Puškin pak o svém pradědovi napsal prózu Mouřenín Petra Velikého. 

Původní text ZDE.

Své k celé kauze uvedl také jihočeský hejtman Jiří Zimola (ČSSD). „Česko si našlo svou naprosto zásadní aféru. Klučina tmavé pleti na letácích Lidlu! Ufff! Jsem pohoršen! Navrhuji bojkotovat černý čaj, černou kávu a pro jistotu i uherský salám a povlečení z damašku. Kdyby ale byly v akci nějaké prášky na blbost, objednal bych pro jistotu nějaký ten kamión navíc...,“ uvedl na svém facebookovém profilu.

Ušetřen celé události nezůstal ani zesnulý zpěvák Karel Černoch. Nejen, co se týče lidové tvořivosti, ale jeho digitální album hitů nabízel včera internetový obchod Alza.cz za jednu korunu. „Prý někomu vadí v reklamních letácích černoši? Nám tedy ne. A jako důkaz, že nejsme rasisti, vám dáme album Karla Černocha za symbolickou korunu,“ napsala společnost v reakci na rozpoutanou kampaň kolem Lidlu.

A ve fotomontážích nechyběl ani jeho syn Marek, politik za hnutí Úsvit.

„Eště, že nikdo nejezdí na dovolenou do Černé hory. To by ty cestovky zkrachovaly,“ poznamenal pak zástupce ředitele think-tanku Evropské hodnoty Jakub Janda.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: vef

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Příznivcům ANO nenaléváme, opájejte se svým předsedou, vyvěsila kavárna. Kníže Schwarzenberg to ocenil, a co jiní?

19:08 Příznivcům ANO nenaléváme, opájejte se svým předsedou, vyvěsila kavárna. Kníže Schwarzenberg to ocenil, a co jiní?

ANKETA Příznivcům hnutí ANO nenaléváme. Takovou cedulí se chlubí kavárna na zámku Plumlov. Šetření Č…