Stavba by podle něj stála maximálně devět miliard korun, reálně ji odhaduje na šest miliard. To by byla šestina nákladů, kolik by mohlo stát pokračování tunelu Blanka (magistrát hovoří o přibližně 40 miliardách korun).
Navíc by před stavbou Blanky II. musela Praha nejdříve dostavit Pražský okruh - tedy například most mezi Suchdolem a Dolními Chabrami, jak jí předepisuje posudek na životní prostředí (EIA) projektu. "Praha a stát se pokouší tento okruh postavit dlouhá léta a dlouhá léta se o to ještě snažit bude," řekl náměstek. Proto navrhnul levnější a rychlejší verzi, jak vyřešit dopravní komplikace, které nastanou v příštím roce, až se otevře tunel Blanka.
"V ulici V Holešovičkách svedeme naprostou většinu aut pod zem. Pod současnou silnicí vznikne tunel se čtyřmi pruhy, na povrchu zůstane jen cyklostezka, jeden pruh pro auta a z dnešní dálnice se tak opět stane městská třída," řekl Nosek. Počítá s tím, že by se měla rozšířit ještě Průmyslová ulice, nutné je také vybudování dvou mimoúrovňových křížení ulic Kbelská-Kolbenova a Průmyslová-Poděbradská. "Do letošního rozpočtu jsem dal peníze alespoň na nezbytné práce, jako je projekční činnost," poznamenal s tím, že maximálně do šesti let by mohla být stavba dokončená.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh